فیلم‌های سخت سراغ من می‌آیند/ جلوه ویژه میدانی فقط انفجار نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۰
ایمان کرمیان در گفتگو با صبا:

فیلم‌های سخت سراغ من می‌آیند/ جلوه ویژه میدانی فقط انفجار نیست

طراح جلوه های ویژه میدانی که برای «درخت گردو» و «خورشید» نامزد سیمرغ شده است درباره تجربه و کارهای خود گفت.

ایمان کرمیان طراح جلوه های ویژه میدانی که برای دو فیلم «خورشید» و «درخت گردو» نامزد دریافت سیمرغ از سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: کاندید شدن همیشه خوب و لذت بخش است اما تنها چیزی که مهم است این است که مستحق این کاندید شدن و دریافت جایزه باشیم.

وی ادامه داد: من فیلم هایی را کار می کنم که آنها را واقعا دوست داشته باشم و ارتباط خوبی با آنها بگیرم همچنین اصولا پروژه هایی که کار کرده ام سخت بوده اند، انگار پروژه های سخت سراغ من می آیند. با همه این اوصاف همیشه تلاشم بر این بوده است که بهترین کار خودم را انجام بدهم.

کرمیان با اشاره به اینکه چیزی که هنوز برایش مشخص نیست ملاک هیات داوران برای اعلام نامزدها و برنده نهایی است، توضیح داد: ما ۱۳۷ مورد جلوه ویژه میدانی داریم اما اصولا انفجار و درگیری است که دیده می شود و برای این ها جایزه می دهند که امیدوارم در این دوره جشنواره ملی فیلم فجر همه شاخصه های جلوه های ویژه میدانی دیده شود.

وی اضافه کرد: «درخت گردو» پس زمینه جنگ دارد و بیشتر فضاسازی است که در آن اتفاق می افتد، «خورشید» نیز دغدغه اجتماعی دارد و به دور از خون و خون ریزی است ولی هر دو فیلم جلوه های ویژه میدانی خاص خود را دارند.

طراح جلوه های ویژه میدانی «درخت گردو» بیان کرد: جایزه هایی که تا به امروز گرفته ام برای فیلم های جنگی بوده است ولی امسال کار جدیدی انجام داده ام که برایشان نامزد هم شده ام.

وی ادامه داد: در «مغزهای کوچک زنگ زده» کار جدیدی را انجام دادیم اما اصلا ندیدند و حتی نامزد هم نشدیم و این است که واقعا دوست دارم ملاک و رویکرد هیات داوران را بدانم. نکته دیگری که وجود دارد این است که ما بزرگان و افراد با تجربه ای داریم که در این حوزه تخصصی می توانند به داوری بپردازند و جایشان همیشه در هیات داوران خالی بوده است.

طراح جلوه های ویژه میدانی «خورشید» درباره جشنواره امسال گفت: دوست دارم جشنواره ملی فیلم فجر پیشرفت کند و سوالم این است که چرا فیلم هایی که لیاقت دارند در بخش سودای سیمرغ حضور ندارند و داوری نمی شوند؟

به گفته وی، باید به کارگردان های جوان بها بدهیم و منتظر نتیجه آن باشیم مانند محمد کارت یا محمدحسین مهدویان که مخاطب توانسته با فیلم هایشان ارتباط برقرار کند.

وی در پایان با گله از پرداخت نشدن دستمزد برخی پروژه ها توضیح داد: من ۶ دستیار درجه یک دارم و ما از این راه امرار معاش می کنیم. در هر پروژه ای تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا بهترین خود را انجام دهیم واقعا تهیه کننده ها باید قدردان باشند و دستمزدها را درست بدهند. ما شغل دوم و پدر پولدار نداریم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است