رکورد مهم دیگری که «انگل» پس از ۶۵ سال جابجا کرد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، بامداد دوشنبه 21 بهمن فیلم «انگل» ساخته بونگ جونگ هو توانست با گذر از فیلم های مهمی چون «1917»، «مرد ایرلندی»، «روزی روزگاری در هالیوود» و «جوکر» جایزه بهترین فیلم سال اسکار را تصاحب کند، در همان لحظه اهدای جایزه نهایی، رکورد عجیب فیلم «انگل» که مشخص می کرد این فیلم اولین کار غیرانگلیسی زبان تاریخ سینماست که موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده است، مورد توجه اکثر رسانه های دنیا قرار گرفت، با این حال اما کمتر رسانه دنیا به یک رکورد مهم دیگر این ساخته درخشان بونگ جون هو پرداخت.

بنا به اعلام گاردین، فیلم «انگل» که سال گذشته میلادی جایزه معتبر نخل طلای کن را دریافت کرد به اولین فیلم سینما در 65 سال اخیر تبدیل شد که توانسته مهم ترین جوایز سینمایی دنیا یعنی نخل طلای کن و جایزه اسکار بهترین فیلم را کسب کند.

آخرین بار در اولین دوره اهدای جایزه نخل طلای کن در 65 سال پیش این اتفاق رخ داده بود. در آن سال «مارتی» ساخته دلبرت من با بازی ارنست بورگناین پس از کسب جایزه نخل طلا توانست جایزه بهترین فیلم سال را نیز تصاحب کند.

البته در طول این 65 سال فیلم های زیادی که جایزه نخل طلا را برده بودند مانند «راننده تاکسی»، «اینک آخرالزمان»، «پالپ فیکشن»، «پیانیست»، «درخت زندگی» و «عشق» به جایزه اسکار نزدیک شدند اما هیچگاه فیلمی نتوانسته بود این دو جایزه معتبر را همزمان بدست بیاورد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/