سالن‌های نمایش‌دهنده «انگل» در آمریکا دو برابر می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۲
بعد از موفقیت تاریخی در مراسم اسکار؛

سالن‌های نمایش‌دهنده «انگل» در آمریکا دو برابر می‌شوند

کمدی‌سیاه «انگل» بعد از دریافت 4 جایزه اسکار در مراسم اسکار 2020، اینک به دنبال فتح گیشه‌های جهان است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، به دنبال موفقیت تاریخی و شگفت‌انگیزی که «انگل» در نود و دومین دوره مراسم جوایز اسکار به دست آورد، تعداد سالن‌های اکران دهنده این فیلم ۲ برابر خواهد شد.

کمدی سیاه «انگل» ساخته بونگ جون‌هو از کره‌جنوبی، شب گذشته در مراسم اسکار ۲۰۲۰ توانست با یک عملکرد خیره کننده جایزه بهترین فیلم سال را از آن خود کند. این جایزه از آن جهت تاریخی است که برای اولین بار در تاریخ این مراسم جایزه اسکار بهترین فیلم به یک محصول غیرانگلیسی زبان اهدا شد.

از سوی دیگر «انگل» موفق شد ۲ اسکار ارزشمند بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برای بونگ جون‌هو به ارمغان بیاورد و در نهایت به دست آوردن جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی تکمیل کننده این مجموعه افتخارات بود.

حال در اولین واکنش به این اتفاق، تعداد سالن‌های نمایش دهنده این فیلم در آمریکا در تعطیلات آخر هفته پیش روی این کشور با جهشی قابل توجه به ۲ برابر، یعنی بیش از ۲۰۰۰ سالن سینما افزایش پیدا خواهد.

«انگل» تا همین جای کار هم با ۳۵ میلیون دلار فروش، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های خارجی در گیشه‌های آمریکا بوده است. حال کارشناسان معتقدند به دنبال اتفاقات تاریخی مراسم اسکار این عدد احتمالا تا ۵۰ میلیون دلار هم پیش خواهد رفت. همه این‌ها در حالی است که هم‌اکنون DVD نمایش خانگی این فیلم در بازار موجود است.

«انگل» هم‌اکنون فقط چند روز با رکورد فروش ۳۷ میلیون دلاری «هزارتوی پن»(۲۰۰۶) فاصله دارد تا جایگاه پنجم پرفروش‌ترین فیلم خارجی در آمریکا را در اختیار خود بگیرد. ۴ رقیب بعدی کمدی-درام مکزیکی «دستورالعمل همراه نیست»(۲۰۱۳) با ۴۴٫۵ میلیون دلار، «قهرمان»(۲۰۰۲) محصول چین با ۵۳٫۷ میلیون دلار، درام «زندگی زیباست»(۱۹۹۷) روبرتو بنینی از ایتالیا با ۵۷ میلیون دلار و در نهایت فیلم رزمی‌حماسی «ببر خیزان، اژدهای پنهان» آنگ لی با ۱۲۸ میلیون دلار هستند.

پاول درگارابدیان از کارشنان پایگاه سینمایی Comscore معتقد است خبر خوب برای «انگل» اینست که این فیلم اثری با پیچیدگی‌ها و رمز و راز فراوان است که مخاطب علاوه بر تماشای آن در سالن سینما، شوق دارد برای کشف این استعاره‌ها در خانه و در جایی که بتوان بحث کرد نیز به تماشای این فیلم بنشیند.

فروش جهانی «انگل» تاکنون از ۱۶۵ میلیون دلار فراتر رفته است که ۷۱ میلیون دلار آن در خانه یعنی کره‌جنوبی بوده است. این فیلم همچنین رکورد بزرگترین فروش هفته اول تاریخ سینماهای انگلستان را در اختیار خود دارد و گفته می‌شود در روزهای آینده تعداد سالن‌های نمایش دهنده این فیلم در بریتانیا از ۱۸۵ به ۴۰۰ سالن افزایش یابد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000