تعریف درستی از فیلم کوتاه در فجر وجود ندارد/ تجربه‌ای متفاوت با «کوچه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
محمدرضا مصباح در گفتگو با صبا:

تعریف درستی از فیلم کوتاه در فجر وجود ندارد/ تجربه‌ای متفاوت با «کوچه»

محمدرضا مصباح که با «کوچه» در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر نامزد شده معتقدست فیلم کوتاه جایگاه درستی در این رویداد ندارد.

محمدرضا مصباح کارگردان فیلم کوتاه داستانی «کوچه» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در بخش فیلم‌های «کوتاه داستانی» نامزد شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره رویکرد این جشنواره به فیلم‌های کوتاه توضیح داد: همچنان فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر جایگاه درست خود را پیدا نکرده است و تعریف درستی از آن وجود ندارد و جشنواره‌های تخصصی فیلم کوتاه مانند جشنواره فیلم کوتاه تهران در شناخته شدن فیلم موثرتر هستند.

به گفته وی، در سال‌های آینده باید پرداختن به فیلم‌های کوتاه در جشنواره ملی فیلم فجر جدی‌تر شود.

این کارگردان درباره کاندید شدن فیلم خود در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی و ویژگی‌های آن بیان کرد: فیلم «کوچه» از نظر فرم، اجرا و بازی‌های آن خاص و متفاوت است و شاید برای اولین بار در حوزه دفاع مقدس باشد که فیلمی با این نوع نگاه ساخته می‌شود که البته بازخوردهای افراد نیز نسبت به این فیلم خوب بوده است.

مصباح درباره کارگردانی و ساخت فیلم‌های دیگر عنوان کرد: بیشتر درگیر تهیه‌کنندگی فیلم‌های بلند و حرفه‌ای هستم و این فیلم را تنها به صورت دلی و حسی ساخته‌ام و جزو برنامه‌هایم نبود، اما ممکن است در آینده نه در حوزه فیلم کوتاه بلکه در حوزه فیلم بلند حضور داشته باشم و یک فیلم بلند بسازم. در حال حاضر دو طرح در دست دارم که هنوز برنامه مشخص و دقیقی برای آن وجود ندارد.

کارگردان فیلم کوتاه «کوچه» در پایان درباره فرصت‌سازی برای جوانان در جشنواره‌ها گفت: خوشحالم که فرصت‌هایی مانند جشنواره‌ های فیلم فجر وجود دارد و امیدوارم بیشتر به فیلمسازان جوان بپردازند تا انگیزه را در آن‌ها تقویت کنند تا برای ساخت کارهای بهتر و ارزشمند راغب‌تر شوند و همچنین امیدوارم فرصتی در حوزه فیلم کوتاه ایجاد شود تا فیلم‌های بیشتری از این آثار که تعداد آن‌ها بالا است ولی کمتر دیده می‌شوند، مورد توجه قرار بگیرد زیرا این‌ها سرمایه سینمای ما هستند.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000