«سینما شهرقصه» حاصل جنون خوش‌خیم است/ تقدیم فیلم به بهروز وثوقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۱
در نشست فیلم مطرح شد:

«سینما شهرقصه» حاصل جنون خوش‌خیم است/ تقدیم فیلم به بهروز وثوقی

نشست مطبوعاتی «سینما شهر قصه» بعد از پخش این فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در آخرین روز از سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم «سینما شهر قصه» به نویسندگی و کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری به نمایش درآمد و بعد از آن نشست مطبوعاتی این فیلم برگزار شد.

علی فرهمند که پیش از این اعلام کرده بود به جشنواره فیلم فجر امسال نمی آید منتقد این جلسه بود و درباره این فیلم گفت: قطعا با دیدن این فیلم، سینما پارادیزو برایمان یادآوری شد. با فیلمی طرف هستیم که یک درام پست مدرن دارد. در حقیقت این فیلم مرور تاریخ سینما است.

کیوان علی محمدی نیز درباره فیلمش گفت: ساختن فیلم کار خیلی سختی است و روز فیلمبرداری هم اگر بتوانم فرار می کنم. زمانی که فیلم «گیلدا» را نگذاشتند وارد جشنواره شود باید سراغی از ما می گرفتید. آن موقع از ارشاد به ما گفتند جزو ۱۰ فیلم برتر خواهد بود اما خودتان فیلم را بیرون بکشید.

وی ادامه داد: فیلم جدید من به همراه علی حیدری و امید بنکدار خواهد بود. دوست دارم این را بگویم که تلخ ترین چیز برای فیلمساز این است که در خانه بنشیند و کار نکند.

حیدری نیز بیان کرد: این فیلم حاصل یک حال بد بعد از مشکلات «گیلدا» بوده است و هنگامی که تصمیم گرفتیم دوباره برخیزیم.

در ادامه علی محمدی بیان کرد: گناه کسانی که برای ما خاطره ساخته اند چه بوده است؟ چرا باید سرمایه ای مثل خانم سوسن تسلیمی و خیلی های دیگر را نداشته باشیم؟

آیدین ظریف طراح صحنه این فیلم گفت: هر فیلم تجربه خاص خود را دارد و این کار با توجه به سخت گیری کیوان برای همه سخت بود ولی با همدلی همین چیزی شد که روی پرده دیدید.

شیده محمودزاده طراح لباس این فیلم نیز درباره کار خود توضیح داد: با توجه به تجربه های خود و تحقیقاتی که انجام دادم و براساس اقتضای سکانس ها طراحی ها را انجام دادم. قسمت های مربوط به روزهای انقلاب را می خواستیم نزدیک به حقیقت شود و خداراشکر که این اتفاق افتاده است.

حیدری درباره دغدغه ای که باعث ساخت این فیلم شد، بیان کرد: ساخت این فیلم از عشقی که به سینما داشتیم و خواستیم فیلمی بسازیم که دغدغه همه ما و دوستان ما است، برآمده است.

علی محمدی درباره اکران فیلم بیان کرد: واقعا به اکران درست آن امیدوار هستم. روزی که پروانه ساخت را گرفتیم آقای داروغه زاده رییس اداره کل نظارت و ارزشیابی بودند و گفتند که شنیده اند که فیلمنامه کار خیلی خوب است. امیدوارم پختگی در همه وجود داشته باشد و تفاوت ها را بپذیرند. فیلم ما احترام به سینما است و امیدوارم به سلامت به اکران برسد.

حامد کمیلی درباره بازی خود در فیلم توضیح داد: دوباره درگذشت نخبه های بزرگ کشور را تسلیت می گویم. این فیلم را ۲ سال پیش کار کردیم و زمانی که فیلمنامه را خواندم مطمئن بودم که می خواهم در آن حضور داشته باشم. علاقه من به سینمای کمدی به تجربه تئاتری من برمی گردد و همیشه دنبال تجربه های تازه بوده ام.

علی اوجی نیز درباره نقش خود گفت: زمانی که کیوان به من پیشنهاد داد درگیر سریالی بودم و هماهنگی آن سخت بود ولی وقتی فیلمنامه را خواندم خواستم که حتما در این فیلم باشم چون ادای دین به تاریخ سینما و کاملا حرف دل خودم است. واقعا اندازه نقش برای من مهم نیست و درست اجرا کردن آن برایم اهمیت دارد.

آناهیتا درگاهی نیز درباره نقش خود بیان کرد: نقش را خیلی دوست داشتم زیرا نسبت به کارهای گذشته ام متفاوت بود.

سیاوش مفیدی دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: اعتقاد داشتم که این فیلم خیلی خوب خواهد شد. به همه دوستان که عاشقانه کار کردند تبریک می گویم.

مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری این فیلم بیان کرد: مرسوم بر این است که ما حرف هایمان را روی پرده می زنیم. این فیلم محصول جنون خوش خیم است و خوشحالم که این کار را انجام دادم.

در ادامه حیدری درباره ایده این فیلم گفت: ایده اصلی ستایش سینما بود و ما همیشه در ابتدا قصه ای داریم و آن را گسترش می دهیم. این فیلم هم از گپ دوستانه شروع شد و ایده ای شکل گرفت که غیرقابل ساخت بود و داستان را به سمت دیگری بردیم تا «سینما شهر قصه» متولد شد.

علی محمدی درباره حضور مصباح به عنوان تهیه کننده کار توضیح داد: در روزهای سخت «گیلدا» آقای مصباح گره بزرگ ما را باز کرد. در «سینماشهر قصه» هم در مراحل مختلف و سرمایه گذاری به ما کمک کردند.

در ادامه میثم ریاحی صداگذار این فیلم گفت: خوشحالم که در این تیم کار کردم. کیوان علی محمدی آدم خیلی سخت گیری است و این برای یک صداگذار خیلی خوب است.

سیاوش پور خلیلی تدوینگر این فیلم بیان کرد: اشاره کوتاهی می کنم به تیتراژ که خیلی به آن پرداخته نمی شود. شاید باید این مقوله را جدی تر ببینیم.

علی محمدی در پایان حرف های خود گفت: آقای مشایخی با پرستار آمدند اما در ماشین مدام داشتند تمرین می کردند. یاد کنیم از بزرگانی که تاریخ سینمای ما را ساختند.

در انتهای این نشست حامد کمیلی درباره ماندگاری خود در سینما گفت: تمام سعی خودم را می کنم که به آن نقطه برسم و امیدوارم به آن دست پیدا کنم. از طرف خودم و تیم فیلمسازی «سینما شهرقصه» این فیلم را به بهروز وثوقی تقدیم می کنم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است