جزییات انتخاب چهره مردمی سال برای دومین دوره | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۱

جزییات انتخاب چهره مردمی سال برای دومین دوره

جزییات و سرفصل های انتخاب چهره مردمی سال 98 تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، نشست شورای هماهنگی و سیاستگذاری چهره مردمی سال ۹۸ با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما، سعید اوحدی دبیر شورای هماهنگی چهره مردمی سال، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران، مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری،  مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش، محمد خدادی معاون وزیر ارشاد، حبیب رضا ارزانی دبیر کانون های مساجد، برنا فیروزی مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست صداوسیما، محمدحسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی صداوسیما، حمید خواجه نژاد جمعی از مهمانان و اصحاب رسانه امروز دوشنبه ۲۱ بهمن برگزار شد.

تلاش برای ساماندهی کردن نیروی جوان برای حل مسایل کشور

مرتضی میرباقری معاون سیما در دومین نشست شورای هماهنگی و سیاستگذاری چهره مردمی سال ۹۸ گفت: اقدام شبکه یک سیما در انتخاب و معرفی چهره برگزیده سال در حوزه های مختلف که تلاش دارد افرادی که در بطن جامعه با تلاش و همت خود کارهای بزرگ و مهمی انجام می دهند، اما به هر دلیلی اقداماتشان آن طور که شایسته است دیده نشده، قابل تجلیل است.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای حکومتی، مدنی و اجتماعی نقش مهمی در حل مشکلات بطن جامعه ایفا می کنند، گفت: صداوسیما وظیفه خود می داند که برای تقویت و ترویج روحیه مشارکت و همکاری افرادی که به صورت خودجوش برای حل مشکلات در حوزه های مختلف به ویژه مسایل اجتماعی خالصانه، مجاهدت می کنند همراه باشد و بتواند عالمانه چهره های مختلف و برجسته را رصد کند و در کنار سایر نهادها، اقدامات موثری انجام دهد.

انتخاب چهره مردمی سال؛ مرجعیتی برای الگو بخشی اجتماعی

برنا فیروزی مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست سازمان صداوسیما هم در این نشست با توجه به اینکه شناسایی و معرفی چهره های برتر مردمی رویداد بسیار مهمی است، گفت: انتظار از صداوسیما در این خصوص، وظیفه ما را سنگین تر می‌کند.

وی افزود: راهی را که آغاز شده است با دقت و جدیت به پیش می بریم و قطع به یقین این برنامه یکی از مهم ترین رویدادهایی است که در راستای اهداف بلند رسانه در تعمیق نگرش عمومی و ایجاد مرجعیت برای الگو بخشی اجتماعی محسوب می شود و موجب تغییر ذائقه مردم در بهره گیری و تعریف چهره ها شود.

مشاور اجرایی ریاست سازمان صداوسیما ادامه داد: معتقدم با انتخاب چهره های برتر مردمی به موضوع های همگرایی ملی، نقش مردم و وحدت به اشکال مختلف بیشتر پرداخته می شود.

مشاور اجرایی ریاست سازمان صداوسیما ادامه داد: این موضوع را باید به فراتر از یک برنامه در یک شبکه تعمیم دهیم و بهتر است از سایر ظرفیت های رسانه هم استفاده کنیم و در این راستا لازم است مستندسازی و تعریف تئوری برای این موضوع خاص در رسانه داشته باشیم و اهداف را تبیین کنیم تا افرادی که در این طرح مشارکت دارند دقیق تر و هدفمندتر در این مسیر حرکت کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات رسانه ملی برای تحقق اهداف شورای هماهنگی و سیاست گذاری چهره مردمی سال تاکید کرد.

طرح مردمی معرفی چهره های برتر ؛ ایجاد فرصت برای بروز خلاقیت جوانان

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه انسان سه ساحت بینش، گرایش و رفتار دارد، گفت: چهره ها و سلبریتی ها بیشتر در حوزه گرایش مردم قرار می گیرند و در هر جامعه ای مردم بسیار از این گروه تاثیر می گیرند و بی شک تلاش این جمع بر این است که چهره ها و شهره ها را بر اساس بینش و رفتار مردم ایجاد کنند.

دبیر کانون های فرهنگی مساجد افزود: اقدام شبکه یک سیما برای معرفی افرادی که کار مردمی انجام می دهند و تاثیرگذار هستند اما شناخته شده نیستند، قابل تجلیل است و این افراد بینش و رفتار مردم را در جهت مثبت تغییر می دهند. معرفی چهره های مردمی برتر علاوه بر تقویت روحیه خودسازی در حوزه جامعه پردازی و تمدن سازی هم بسیار نقش مهمی ایفا می کند.

حجت الاسلام ارزانی گفت: امسال بی شک مردمی ترین چهره سال حاج قاسم سلیمانی است و بسیار زیباست که جایزه نشان مردمی سردار دل ها را برای برگزیدگان امسال انتخاب کرد.

انتخاب چهره مردمی سال تاکید بر الگوسازی مردمی و نمادین کردن ارزش های اجتماعی

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما هم خاطرنشان کرد: انتخاب چهره مردمی سال از سوی صداوسیما، برای چهره سازی، الگوسازی مردمی و نمادین کردن ارزش های اجتماعی طراحی شده و امسال هم در طراز ملی دیده شده است.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه ها و دعوت از دستگاه ها و نهادهای مختلف اجتماعی و مدنی برای همکاری در این طرح ملی افزود: این اقدام با هدف شناسایی دقیق تر چهره های موفق ملی و شناساندن حرکات های ارزشمند آن ها در سطح ملی برگزار می شود.

مدیر شبکه یک سیما با ابراز خرسندی از اثرات سازنده این طرح در سال گذشته، خاطرنشان کرد: استقبال خوبی صورت گرفته است و بازخوردهایی که از سوی مردم، سازمان ها و نهادها دریافت کردیم، ما را برای ادامه راه و برداشتن گام های جدی تر در این زمینه مصمم تر کرده است.

چهره مردمی سال قرار است امسال برای دومین سال چهره های موفق و امید بخش در سراسر کشور را شناسایی و معرفی و برترین ها را به رای مردم بگذارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است