«خون شد» فیلمی سیاه و غیرقابل باور | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۷
نقد آثار سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر؛

«خون شد» فیلمی سیاه و غیرقابل باور

جعفر گودرزی در یادداشتی بر فیلم «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی، این فیلم را سیاه، خشن و غیرقابل باور توصیف کرده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، جعفر گودرزی منتقد فیلم در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری صبا قرار داده است، به نقد و بررسی فیلم «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی پرداخته است.

گودرزی درباره «خون شد» نوشته است: «جدیدترین ساخته مسعود کیمیایی درباره یک خانواده پاشیده از هم است که هر کدام در فلاکت و بی سروسامانی دست و پا می زنند. حال سایه ای بر سرشان دیده می شود.سایه ای که آمده خنکای خود را به تن و جان و جسم و روحشان جاری کند.

سایه خانواده همان مرتضی است با بازی درخشان سعید آقاخانی که کیمیایی تمام تلاشش این بوده که قیصر دیگری متولد شود. اما قیصر فرزند زمانه خویش است. قهرمان بلامنازع روزگار خودش با همه فراز و فرودهایش. اما مرتضی فرزند روزگار و زمانه خودش نیست. قهرمان امروز نمی تواند باشد. او از کجا آمده؟ سایه اش تا حالا کجا گسترده بوده که خانواده اش در برزخ و جهنم دنیای ساخته خویش مرگ تدریجی را مزمزه می کنند.

فیلم بی توجه به زمان و مکان و جغرافیا ، اسب لاغر و کهن سال خود را در خیابانهای عصر حاضر می تازاند. فیلم پریشان است. آرام و قرار ندارد. تکلیفش با خودش روشن نیست. با منطق سر ناسازگاری دارد و دست آخر هم چاقویی که بعد از انتقام ها قرار بود در رودخانه انداخته شود دوباره به کار می آید و تن و روح شهر را پاره می کند و گویی این داستان دوباره ادامه دارد.

فیلم خشن، سیاه و غیر قابل باور است. همه آدمهایش مشکل دارند از اعتیاد و تن فروشی گرفته تا…. سکانس های پایانی که در مجتمع و پاساژ فردوسی هم می گذرد که در نوع خود نوبر است. گویی پاساژی در امروز و عصر حاضر نیست یک گاراژ و بیغوله ای است خارج ازشهر و…

بی انصافی است اگر به بازی خوب لیلا زارع و تدوین عالی هایده صفی یاری در فیلم اشاره ای نشود. کیمیایی این بار هم کم نفس و زخمی و داغان فیلمش را روایت می کند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است