اکران دوباره دو شاهکار سینما/ «رستگاری در شاوشنک» با ۶۰۰ سالن برمی‌گردد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۷

اکران دوباره دو شاهکار سینما/ «رستگاری در شاوشنک» با ۶۰۰ سالن برمی‌گردد

دو فیلم کلاسیک «لورنس عربستان» و «رستگاری در شاوشنک» طی برنامه ای موسوم به رویدادهای فاتوم در بیش از 600 سالن سینما دوباره روی پرده می روند.

به گزارش صبا به نقل از متافلیکس، دو فیلم کلاسیک تمام دوران طی برنامه ای موسوم به رویدادهای فاتوم در ماه سپتامبر آتی در بیش از ۶۰۰ سالن سینما دوباره اکران می شوند.

«لورنس عربستان» اثر درخشان سال ۱۹۶۲ دیوید لین در روزهای یک و چهار سپتامبر در سینماهای کشور آمریکا به نمایش درمی آید. فیلم «رستگاری در شاوشنک» دیگر اثر کلاسیک سینما محصول سال ۱۹۹۴ ساخته فرانک دارابونت نیز در روزهای ۲۲، ۲۴ و ۲۵ سپتامبر راهی سینماها می شود.

در «لورنس عربستان» پیتر اوتول در نخستین حضور مهم سینماییش در نقش تی. ای لورنس افسر شجاع ارتش بریتانیا در جنگ جهانی اول ظاهر شده است. «لورنس عربستان» توانست در سی و پنجمین دوره جوایز اسکار هفت جایزه از جمله بهترین فیلم را از آن خود کند.

این فیلم در سال ۱۹۹۱ به عنوان یک اثر مهم فرهنگی، تاریخی و زیباشناسانه برای حفظ در فهرست ملی ثبت فیلم کنگره آمریکا انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۲ نیز انجمن تدوینگران سینما فیلم «لورنس عربستان» را از لحاظ تدوین در جایگاه هفتم قرار داد.

«رستگاری در شاوشنک» براساس کتاب سال ۱۹۸۲ استیون کینگ با نام «ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک» در سال ۱۹۹۴ با بازی مورگان فریمن و تیم رابینز ساخته شد. فیلم برخلاف دریافت نقدهای مثبت از سوی منتقدان، در آن سال در گیشه ناامید کننده ظاهر شد  و تنها ۱۶ میلیون دلار فروش داشت.

رویدادهای فاتوم در طول سال طی همکاری مشترک با شبکه ترنر کلاسیک موویز اقدام به پخش فیلم های کلاسیک تاریخ سینما می کند.

محمدامین شکاری

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است