حضور جن در «پوست»/ سرمایه فیلم ما به اندازه دستمزد دو بازیگر ایرانی بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
در نشست خبری فیلم سینمایی «پوست» مطرح شد؛

حضور جن در «پوست»/ سرمایه فیلم ما به اندازه دستمزد دو بازیگر ایرانی بود

برادران ارک در نشست خبری «پوست» در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر از تجربه خود و فرایند ساخت این فیلم گفتند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، نشست خبری فیلم سینمایی «پوست» یکی از فیلم‌های راه یافته به سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر به کارگردانی بهمن و بهرام ارک در روز یکشنبه ۲۰ بهمن با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای مراسم بهرام ارک کارگردان فیلم گفت: فرهنگ شهرمان برای ما عزیز است و دوست داریم درباره فرهنگمان فیلم بسازیم، البته نگاه مدرن نیز همراه ما برای ساخت آن بود.

وی افزود: ایده اولیه از بهمن بوده است و در حین نوشتن با یکدیگر همکاری می‌کردیم.

بهمن ارک یکی دیگر از کارگردانان فیلم ادامه داد: با بهرام تصمیم گرفتیم فیلمی بسازیم که شبیه به مستند نیز باشد به همین دلیل از بازیگران چهره  استفاده نکردیم.

سحر عصر آزاد منتقد سینما درباره فیلم بیان کرد: در ابتدا به عنوان مخاطب و پس از آن در جایگاه یک منتقد از تماشای فیلم بسیار لذت بردم.

وی ادامه داد: «پوست» در جشنواره ملی فیلم فجر فیلمی کاملا متفاوت است‌ و به عقیده من این فیلم قالب‌ش را مطابق با باورها و افسانه‌های خودمان روایت می‌کند.

عصر آزاد افزود: این فیلم به جهات فرم و کارگردانی نوآوری داشته و خاص است همچنین که بسیار قصه‌گوست.

بهرام ارک با اشاره به این که زبان فیلم ترکی است، تشریح کرد: ادامه جریان‌ فیلمسازی من و بهمن مبنی بر اینکه با زبان ترکی فیلم بسازیم منوط بر این است که ببینیم سرمایه فیلم باز می‌گردد یا خیر.

بامداد افشار آهنگساز فیلم «پوست» درباره موسیقی کار توضیح داد: کارگردان از من خواسته بود موسیقی به سمت موسیقی مغولی رود تا حس جن و پری را به مخاطب بهتر القا کند.

بهرام ارک گفت: در ابتدا فکر کردیم که از بازیگران چهره استفاده کنیم و برای مثال حتی به هادی حجازی‌فر نیز فکر کرده بودیم اما در نهایت جواد قامتی (بازیگر نقش اول مرد) یکی از بازیگران تئاتر تبریز بود که انتخاب کردیم.

جواد قامتی درباره حضور در این فیلم خاطرنشان کرد: «پوست» اولین کار سینمایی من نیست بلکه قبل‌تر نیز فیلم‌هایی بازی کرده بودم که موفق به اکران نشده‌اند.

فاطمه مسعودی‌فر بازیگر «پوست» ذکر کرد: «پوست» نخستین تجربه سینمایی من بود و اگر بخواهم ۱۰ سال دیگر فیلمم را ببینم باز هم افتخار خواهم کرد که با بهرام و بهمن ارک کار کرده‌ام.

بهمن ارک تاکید کرد: من خیلی اعتقاد ندارم که به عنوان فیلمساز همه ژانرها را تجربه کنیم زیرا فضاهایی در سینمای ما خالی است نه ژانرها به همین دلیل من و بهرام به دنبال فضاهای جدید هستیم.

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده این فیلم در پاسخ به این سوال که چگونه این همکاری با برادران ارک شکل گرفته است، گفت: بهمن و بهرام ارک را با فیلم کوتاهشان شناختم و از آن‌ها خواستم فیلمنامه‌ای را بنویسند تا با هم همکاری کنیم.

وی افزود: برای ساخت فیلم «پوست» در شرایط جوی بسیار سخت قرار داشتیم و این فیلم در تبریز تولید شد اما به لطف خدا در حد استانداردهای جهانی است و باید بگویم سینما فقط تهران نیست‌.

رسول علیزاده طراح صحنه بخش دوم فیلم تصریح کرد: در طول کار سختی‌های بسیاری را متحمل شدیم و در سرمای زمستان کار می‌کردیم.

پوریا اخوان طراح صحنه بخش اول فیلم ادامه داد: تولید فیلم سخت نبود بلکه کار با برادران ارک سخت است.

بهمن ارک تاکید کرد: تمام صحنه‌ها و مکان‌هایی که در فیلم تماشا کرده‌اید را گروه طراح صحنه ساخته‌اند و در واقع هیچ کدام در واقعیت نبودند.

وی افزود: کل سرمایه ساخت فیلم ما به اندازه دستمزد دو بازیگر سینمای ایران است‌.

بهمن ارک تشریح کرد: برای بار نخستین بار به فیلمنامه ما مجوز ندادند و ما کمی اصلاحات انجام دادیم.

این کارگردان در پایان با اشاره به موضوع فبلم «پوست» بیان کرد: به موضوع فیلم «پوست» خیلی مذهبی نگاه نکردیم بلکه تلاشمان این بود که آیینی نگاه کنیم زیرا فیلمنامه درباره خیر و شر بود.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است