«تعارض» فیلم سختی بود/ از سیاه و سفید بودن خبر نداشتم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۳
افسانه صرفه‌جو در گفتگو با صبا:

«تعارض» فیلم سختی بود/ از سیاه و سفید بودن خبر نداشتم

طراح صحنه و لباس «تعارض» که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد درباره فضاسازی این فیلم توضیح داد.

افسانه صرفه‌جو طراح صحنه و لباس فیلم «تعارض» ساخته محمدرضا لطفی که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در بخش «نگاه نو» حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره طراحی صحنه و لباس این فیلم توضیح داد: من تا الان تجربه این شکل از کار را نداشتم آنهم به دلیل فرم فیلمبرداری و قاب بندی‌های خاصی که این فیلم داشت. اتفاقی که کار را برای من سخت می‌کرد این بود که هم زمان مخاطب از طریق دوربین‌های مدار سته همه جا را تحت نظر دارد و در این شرایط باید به جزئی ترین مسائل در صحنه توجه شود و فضا به شکلی بود که باید با جزئیات جغرافیا را برای تماشاگر تعریف می‌کردیم و همچنین نشان دادن تفاوت زمانی به شکلی که خیلی جلب توجه نکند و در عین حال محسوس نیز باشد از سختی‌های این کار بود.

وی درباره کارتن‌ها و جعبه‌هایی که در گوشه و کنار خانه به چشم می‌خوردند و نشان دهنده یک آشفتگی در فضای خانه بودند، عنوان کرد: این کارتن‌ها به دلیل صحبت‌هایی که در طول فیلم درباره تخریب خانه شده بود، چیده شده بودند و تنها جایی که هیچ جعبه ای دیده نمی‌شود و وسایل آن دست نخورده است اتاق «مامان شهین» است که نشان دهنده نارضایتی مادر از این اتفاق است و زمانی حجم این جعبه ها کم می‌شود که مادر فوت شده و قصه از آن فضای واقعی خارج شده است.

صرفه‌جو درباره اطلاع نداشتن از سیاه و سفید بودن فیلم «تعارض» حتی تا پایان روند تولید توضیح داد: در صحبت های اولیه با کارگردان مطرح شده بود که ممکن است این اتفاق بیفتد به دلیل اینکه بیشتر دوربین های مداربسته رنگی نیستند اما هیچوقت به نتیجه قطعی برای سیاه و سفید بودن فیلم نرسیده بودیم و من به دلیل مشغله کاری در شهر دیگری در لحظات پایانی متوجه سیاه و سفید بودن فیلم شدم.

طراح صحنه و لباس فیلم «تعارض» در پایان بیان کرد: حضور در این کار تجربه جدیدی برای من بود. به دلیل فرم خاص فیلمبرداری و قاب های ثابت دوربین های مداربسته‌ای که وجود داشت، ما تمام تلاش خود را کردیم تا در حالت های خاص پویایی را نیز نمایش دهیم. امیدوارم که از نظر بصری جذابیتی ایجاد کرده باشم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000