«پدران» ایده و موضوع جدیدی ندارد/ بازی درست گلاره عباسی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، جعفر گودرزی نویسنده و منتقد، از اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و دبیر سه دوره جشن منتقدان با نگاهی به «پدران» ساخته سالم صلواتی به نقد آن پرداخته است.

متن یادداشت به شرح ذیل است: «احمد و شاهرخ پدرانی هستند كه فرزندانشان سالهاست رفاقتی ديرينه دارند اما حادثه ای كه برای فرزندانشان در اثر يک سانحه رانندگی پيش می‌آيد كه هر دو خانواده و در اصل هر دو پدر را دچار چالش می‌كند.

پدران، موضوع شريف و قابل احترامی دارد اما متاسفانه موضوعش گسترش و عمق پيدا نمی‌كند و سينما نمی‌شود. فيلم از تصادف به بعد به سختی پيش می‌رود و گاه حوصله تماشاگر را سر می‌برد.

فيلم همچنان كه از نامش پيداست درباره پدران است اما هيچ چيز از پدران به مخاطب ارایه نمی‌شود و فقط در می‌يابند كه در تربيت خود نسبت به فرزندشان قصور كرده اند و جالب تر اينكه مادران با توجه به حضور كمرنگشان تاثيرگذاری شان بيشتر است خصوصا گلاره عباسی كه در بازی درست و انتقال حسش به مخاطب چقدر حرفه ای و قدرتمند عرض اندام كرده است.

هر چه پدران بيشتر در تب و تاب روشن شدن ماجرا قرار می‌گيرند و دنبال مقصر حادثه می‌گردند، فيلم هم از تب و تاب می‌افتد و مخاطب را درگير نمی‌كند و پايان فيلم هم غافلگيری را رقم نمی‌زند.

پدران ايده و موضوع جديدی ندارد و از زاويه جديدی هم به اين موضوع نگاه نشده است.»

انتهای پیام/