«پدران» ایده و موضوع جدیدی ندارد/ بازی درست گلاره عباسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
نقد آثار سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر؛

«پدران» ایده و موضوع جدیدی ندارد/ بازی درست گلاره عباسی

جعفر گودرزی معتقدست گلاره عباسی در فیلم «پدران» با بازی درست و انتقال حسش به مخاطب حرفه ای و قدرتمند عرض اندام كرده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، جعفر گودرزی نویسنده و منتقد، از اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و دبیر سه دوره جشن منتقدان با نگاهی به «پدران» ساخته سالم صلواتی به نقد آن پرداخته است.

متن یادداشت به شرح ذیل است: «احمد و شاهرخ پدرانی هستند که فرزندانشان سالهاست رفاقتی دیرینه دارند اما حادثه ای که برای فرزندانشان در اثر یک سانحه رانندگی پیش می‌آید که هر دو خانواده و در اصل هر دو پدر را دچار چالش می‌کند.

پدران، موضوع شریف و قابل احترامی دارد اما متاسفانه موضوعش گسترش و عمق پیدا نمی‌کند و سینما نمی‌شود. فیلم از تصادف به بعد به سختی پیش می‌رود و گاه حوصله تماشاگر را سر می‌برد.

فیلم همچنان که از نامش پیداست درباره پدران است اما هیچ چیز از پدران به مخاطب ارایه نمی‌شود و فقط در می‌یابند که در تربیت خود نسبت به فرزندشان قصور کرده اند و جالب تر اینکه مادران با توجه به حضور کمرنگشان تاثیرگذاری شان بیشتر است خصوصا گلاره عباسی که در بازی درست و انتقال حسش به مخاطب چقدر حرفه ای و قدرتمند عرض اندام کرده است.

هر چه پدران بیشتر در تب و تاب روشن شدن ماجرا قرار می‌گیرند و دنبال مقصر حادثه می‌گردند، فیلم هم از تب و تاب می‌افتد و مخاطب را درگیر نمی‌کند و پایان فیلم هم غافلگیری را رقم نمی‌زند.

پدران ایده و موضوع جدیدی ندارد و از زاویه جدیدی هم به این موضوع نگاه نشده است.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است