نشریه‌های «آفرینش» کودکی و نوجوانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پیش‌شماره اول نشریه جدید «آفرینش کودکی» و «آفرینش نوجوانی» که ویژه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور است، به دی سال 1398 اختصاص دارد.

روی جلد نشریه آفرینش «کودکی» به اثری از علی‌اکبر صادقی نقاش، انیماتور مزین و یادداشت کوتاهی با خط او نیز در صفحه داخلی درج شده است. او در این یادداشت خطاب به بچه‌های ایران نوشته است: چگونه می‌توانم تو را تصویر نمایم شما را که خوب هستید، بچه‌های خوب سرزمین من به خلیج همیشه فارس سوگند می‌خورم که با تمام جانم شماها را دوست دارم.

داستان، شعر، گفت‌وگوهایی با مریم امیرجلالی نویسنده و مترجم و استاد دانشگاه، دو مهمان خارجی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و امیرهوشنگ معین کارگردان انیمیشن «گرگم و گله می‌برم»، معرفی کتاب «هیس! ما یک نقشه داریم»، و… از جمله مطالبی است که در پیش شماره نشریه «آفرینش کودکی» گنجانده شده است.

در ابتدای نشریه آفرینش نوجوانی نیز؛ یادداشت کوتاهی از محمدعلی بنی‌ا‌سدی نقاش و تصویرگر سرشناس درج شده است که او در این یادداشت، برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم روزگار خوشی آرزو کرده است.

معرفی کتاب‌های «دانشنامه اسباب‌بازی‌های طهران قدیم» اثر زردشت هوشور و دو رمان «پریانه‌های لیاسندماریس» «چشم عقاب» اثر طاهره ایبد و محسن هجری و «زندگی با دور تند» زیتا ملکی و «پرنده باران» مهدیه نظری از مجموعه شعر نوجوان امروز بخشی از این شماره آفرینش نوجوانی را تشکیل داده است.

گفتگو با نجمه خدمتی نوجوان قهرمان تیراندازی، اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن بلند سینمایی «آخرین داستان»، ساپکانا سکین قصه‌گوی ترکیه‌ای بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، مهدی فرشیدی‌سپهر کارگردان نمایش «بی‌چیز» مطالب بعدی این دی ماه نشریه است.

مطالبی در باره بازی‌ ویدیویی «پسرخوانده»، داستانی از فرهاد حسن‌زاده با عنوان «مکالمه»، گفت‌وگو با اسماعیل امینی شاعر و نویسنده و گزارشی از امداد فرهنگی «پیک امید» و گفت‌وگو با دو نوجوان در باره فعالیت‌های آن و… بخش دیگری از محتوای این شماره را به خود اختصاص داده است.

نشریه «آفرینش» به‌نحوی طراحی و صفحه‌آرایی شده است که می‌توان آن را از چند سمت و سو باز و مطالعه کرد به‌همین دلیل راهنمای چرخیدن مجله در پایان بعضی از صفحه‌های آن مشخص شده است.

صاحب‌ امتیاز این نشریه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. محمدرضا زمردیان مدیر مسئول، فرزانه فخریان سردبیر، مهرداد حقگو ویراستار، سعید ملک مدیر هنری و حمیدرضا شاه‌آبادی، مصطفی رحماندوست، آریا صبوری، محمدصالح تیمار، محمدحسین کریمی و اشکان صادقی نیز با این نشریه‌ها همکاری داشته‌اند.

نشریه آفرینش کودکی و آفرینش نوجوانی غیر قابل فروش و ویژه کودکان و نوجوانان عضو بیش از هزار مرکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور منتشر شده است.

انتهای پیام/