جدیدترین خبرها از مسابقه «کارساز» / فصل جدید «خانه ما» می‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
حسام اسلامی به صبا گفت:

جدیدترین خبرها از مسابقه «کارساز» / فصل جدید «خانه ما» می‌آید

حسام اسلامی مستندساز و کارگردان از آخرین جزییات تولید مستند-مسابقه «کارساز» برای پخش از شبکه سه خبر داد.

حسام اسلامی مستندساز و کارگردان درباره تازه‌ترین فعالیت خود که مستند-مسابقه «کارساز» است در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: این روزها مشغول تولید فصل اول این مستند-مسابقه تلویزیونی هستم و چهارشنبه ۲۶ تیر مراسم اختتامیه و فینال این مسابقه برگزار شد.

به گفته وی، بخش اصلی فیلمبرداری به پایان رسیده اما هنوز چند سکانس کوتاه از کار باقی مانده و درنهایت این کار در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه سوم سیما آماده می‌شود.

وی افزود: ما تدوین این کار را از یک ماه پیش شروع کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا ابتدای پاییز تمام مراحل پس از تولید به پایان برسد. امیدواریم بتوانیم از ابتدای پاییز پخش این مستند-مسابقه را از شبکه سه آغاز کنیم.

اسلامی درباره موضوع مستند-مسابقه «کارساز» توضیح داد: ما چند ماه پیش فراخوانی دادیم و از افرادی که ایده‌هایی نو برای کسب و کار داشتند، اختراعی انجام داده بودند یا راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن مشکلات جامعه پیدا کرده بودند درخواست کردیم برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام کنند. طی چند مرحله افرادی را که ثبت‌نام کرده بودند گزینش کردیم و در نهایت سه گروه وارد رقابت شدند.

این مستندساز اضافه کرد: طی اجرای مسابقه در استودیو و خارج از آن با این سه گروه همراه می‌شویم و هر گروه یک مربی در کنار خود دارد. این مربیان در واقع افراد شاخصی در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای نو هستند. با راهنمایی و همراهی این مربیان و امکاناتی که ما در اختیار هر گروه قرار می‌دهیم، در طول ۴۵ روز پروژه های خود را پیش می‌برند و در نهایت ما این امکان را در مسابقه فراهم کردیم که پروژه‌هایشان را در حضور سرمایه‌گذاران مرتبط با کسب و کار خود ارایه و مورد حمایت مالی سرمایه‌گذاران قرار گیرند تا بتوانند محصولی را به بازار و مشتریان عرضه کنند.

وی دباره پایان مسابقه توضیح داد: در پایان در بخش رقابتی این برنامه گروه تولیدکننده مستند-مسابقه «کارساز» از طرف داوران جایزه‌ای را به گروه برتر می‌دهد اما غیر از این هر گروه جایزه بزرگتر خود را از دست سرمایه‌گذاران می‌گیرد که این قضیه بُعد رقابتی ندارد. ممکن است هر سه گروه بتوانند سرمایه‌گذار پیدا کنند ولی امکان دارد هیچ کدام از سه گروه شرکت‌کننده نتوانند حامی مالی پیدا کنند. من مطمئن هستم با اتفاق‌های خیلی خوبی که در مسیر مسابقه رخ داده است قطعا افراد شرکت‌کننده می‌توانند با سرمایه‌گذاران مشارکت کنند و کار خود را با حمایت آنها به مرحله تولید برسانند.

این کارگردان شیوه مشارکت سرمایه‌گذاران در این مسابقه را این‌گونه تشریح کرد: در روز اختتامیه ما از چند سرمایه‌گذار دعوت کردیم که از محصولات نهایی شرکت‌کنندگان بازدید کنند تا در صورت تمایل در این مسابقه مشارکت کنند. در واقع مخاطبان از قسمت اول این مسابقه شاهد ساختن نمونه اولیه، تکمیل و برطرف کردن نقایص کار هستند و در قسمت آخر با حامیان مالی که قرار است از این پروژه‌ها حمایت کنند آشنا می‌شوند.

او نسبت به ادامه ساخت این برنامه تلویزیونی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم که همزمان با پخش فصل اول مستند-مسابقه «کارساز» از شبکه سه فراخوان‌هایی برای فصل‌های دیگر این مسابقه بدهیم و به سرعت سراغ تولید فصل‌های بعدی برویم، همچنین امیدوارم که این مسابقه بین بینندگان تلویزیونی طرفدار پیدا کند و علاقه‌مندان در حوزه کسب و کار یا افرادی که اختراعی کرده‌اند با دیدن این مسابقه علاقه‌مند شوند که در برنامه‌ ما حضور پیدا کنند.

طراح و مشاور کارگردان مستند- مسابقه «خانه ما» که در حال حاضر فصل هفتم آن از شبکه نسیم پخش می‌شود در گفتگو با صبا توضیح داد: قرار است فصل هشتم این مستند-مسابقه از اوایل مرداد تا اوایل شهریور در شهر مشهد فیلمبرداری شود و به احتمال زیاد از اوایل دی ماه روی آنتن شبکه نسیم می رود.

این کارگردان جوان درباره بازخوردهای مستند-مسابقه «خانه ما» از سوی بینندگان شبکه نسیم گفت: بین مخاطبان تلویزیون به ویژه کسانی که برنامه‌های شبکه نسیم را دنبال می‌کنند و افرادی که علاقه‌مند به این گونه برنامه‌ها هستند، این مستند مسابقه طرفداران خود را پیدا کرده است. ما به هر شهری که می‌رویم، چه میان مردم و چه بین خانواده‌هایی که خواهان شرکت در این مسابقه هستند، علاقه آنها به این برنامه را می‌بینیم برای مثال ما زمانی که برای تولید فصل هشتم به مشهد رفتیم، ۱۵۰۰ خانواده برای شرکت در مسابقه ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت ما از بین این تعداد، فقط سه خانواده را انتخاب کردیم.

کارگردان مستند «متهمین دایره بیستم» در پایان عنوان کرد: مستند-مسابقه «خانه ما» با وجود آن که چهره مشهور یا همان سلبریتی‌ در این برنامه حضور ندارد و با همکاری و مشارکت مردم عادی برگزار می‌شود، خوشبختانه بین مخاطبان طرفدار پیدا کرده است و توانسته برای مخاطبان نسبت به برنامه‌های مشابه جذاب و متفاوت باشد.

عوامل مستند -مسابقه «کارساز» عبارتند از تهیه کننده: مهدی مطهر، کارگردانان: حسام اسلامی، امین کفاش‌زاده و سید احسان عمادی، مدیر فیلمبرداری: محمد رحیمی، مدیر تدوین: مهدی جبین‌شناس، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: فرید مرزوقی، مدیرتولید: حسین پاینده.

ریحانه مقدم

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است