قطعه «صدای باران باش» منتشر شد/ طراحی آلبوم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۴

قطعه «صدای باران باش» منتشر شد/ طراحی آلبوم

تک آهنگ «صدای باران باش» با صدای پوریا اخواص منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، تک‌آهنگ «صدای باران باش» به آهنگسازی بهنام ابولقاسم و خوانندگی پوریا اخواص که بر اساس ترانه‌ای از علیرضا کلیایی ساخته و پرداخته شده است، منتشر شد.

«صدای باران باش» اولین قطعه از پروژه مشترک بهنام ابولقاسم، پوریا اخواص و علیرضا کلیایی است که این پروژه در آینده‌ای نزدیک به شکل اجرای زنده و انتشار آلبومی با نام «همیشه، لحظه باران» ادامه خواهد داشت.

آلبوم «همیشه، لحظه باران» اولین اثر مستقل بهنام ابولقاسم که پیانیست است به عنوان آهنگساز منتشر و با حضور جمعی از شاخص‌ترین نوازندگان و هنرمندان ایرانی تولید شده است.

بهنام ابولقاسم کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران به عنوان تک‌نواز پیانو با ارکسترها و هنرمندان بسیاری همکاری داشته است از جمله آن‌ها می‌توان به ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی، ارکستر مجلسی رسا، آنسامبل زاستا، همایون شجریان، علیرضا قربانی و محمد معتمدی اشاره کرد. آلبوم «همیشه، لحظه باران» اولین اثر شخصی و مستقل او با عنوان آهنگساز و تنظیم کننده است و از بهنام ابولقاسم در مقام نوازنده در ۱۰ سال گذشته  آلبوم‌های بسیاری از جمله «حریق خزان»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «فانتزی برای پیانو»، «رفتم و بار سفر بستم» و «موسیقی نو در ایران» منتشر شده است.

پوریا اخواص را علاقمندان موسیقی به واسطه همکاری طولانی مدت با گروه هم‌آوایان به سرپرستی حسین علیزاده، موسیقیدان معاصر می‌شناسند که او سابقه همکاری با ارکستر موسیقی ملی به رهبری فریدون شهبازیان، گروه خورشید به سرپرستی مجید درخشانی، ارکستر مجلسی رسا به رهبری بهنام ابولقاسم (با اجرای آثاری از فردین خلعتبری) را در کارنامه دارد و از دیگر گروه‌هایی که اخواص با آن‌ها همکاری داشته می‎توان به صنم، نیستان، بحرِ نور و همنوازان حصار اشاره کرد. «سرود مرد سرگردان»، «به یاد لطفی»، «غمنومه فریدون»، «عشقیم گل» و «این هم حکایتی است» هم از جمله آلبوم‌هایی است که با صدای اخواص در بازار موسیقی موجود است.

علیرضا کلیایی سرایند تمام اشعار  آلبوم «همیشه، لحظه باران» است که او و بهنام ابولقاسم در یک همکاری حرفه‌ای و صمیمانه دست به تولید «همیشه لحظه باران» زدند و کلیایی فارغ التحصل رشته ادبیات از دانشگاه سوربن است. از او تا کنون آثاری در آلبوم‌های «افسانه چشم‌هایت»، «دخت پری‌وار»، «فروغ»، «در شعله با تو رقصان» و «دیوار و چین» ارائه شده است و این آلبوم اولین پروژه‌ای است که علیرضا کلیایی تمام ترانه‌هایش را سروده است.

تک‌آهنگ «صدای باران باش» اولین قطعه از پروژه «همیشه،لحظه باران» است که توسط رضا فرهادی در استودیو کرگدن صدابرداری، میکس و مسترینگ شده است و مدیر هنری این اثر رضا موسوی است و شقایق محمودی مدیرت پروژه را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است