فیلم های مناسب خانواده مشخص می شود/ نظرسنجی از مردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۰
معاون رییس جمهوری اعلام کرد:

فیلم های مناسب خانواده مشخص می شود/ نظرسنجی از مردم

معصومه ابتکار در حاشیه سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر درباره پروژه «سینمای دوستدار خانواده» توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزار صبا، در حاشیه سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم‌های جشنواره را دیده است یا خیر، گفت: فیلم سینمایی «خورشید» را دیدم که درباره کودکان کار است و از نظرم مساله مهم اجتماعی را مطرح می‌کند و امیدوارم موفق باشد.

وی درباره برنامه‌های آینده دولت برای حمایت از فیلمسازان زن توضیح داد: درباره فیلمسازان زن برنامه ویژه‌ای داریم مثلا در این یک سال کاری را با بنیاد سینمایی فارابی انجام می‌دهیم به نام «سینمای دوستدار خانواده» که ما فکر کردیم درباره موضوع خانواده ملاک‌هایی را در حوزه سینما داشته باشیم که این ملاک‌ها را خانواده‌ها انتخاب می‌کنند برای مثال بگویند چه فیلم‌هایی مناسب خانواده است.

این مقام دولتی ادامه داد: سینماتیکت برنامه‌ریزی هایی در این رابطه انجام داده است که به زودی رونمایی خواهد شد. سال هاست که در کشورهای دیگر دنیا کارهای این چنینی انجام می‌شود و کاری که ما انجام می‌دهیم به عنوان قدم اول در ایران است.

ابتکار افزود: سینما و خانواده یکی از موضوعاتی است که ما در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده در تلاش هستیم تا آن را به سرانجام برسانیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره رویکرد پروژه «سینمای دوستدار خانواده» توضیح داد: این کار به مردم فرصت می‌دهد تا نظراتشان را در ارتباط با فیلم‌ها و نسبت با خانواده بیان کنند. نظرسنجی‌های صورت گرفته از مخاطبان کمک می‌کند تا کسانی که می‌خواهند فیلمی را رصد کنند از آن نظرات استفاده کنند.

وی در جواب به این سوال که آیا این حرکت در راستای رده بندی است یا خیر، تشریح کرد: می‌توان گفت در همان راستا است اما کار متفاوتی است زیرا ملاک ما، سن نیست بلکه بحث نظریات متنوعی است که می‌تواند به خانواده، روابط عاطفی بین اعضای آن و کاهش خشونت در خانواده کمک کند.

ابتکار اضافه کرد: سینماتیکت اولین گروهی است که با مسئولیت اجتماعی‌اش اعلام آمادگی همکاری کرده است و اگر حوزه‌های دیگر نیز اعلام آمادگی کنند ما استقبال خواهیم کرد زیرا این موضوعی است که مربوط به تعلق خاطر همه ایرانی‌هاست.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان درباره منفعت پروژه «سینمای دوستدار خانواده» برای کارگردانان عنوان کرد: اگر در این موضوع بتوانیم نبض افکار عمومی را در دست داشته باشیم طبیعتا برای یک کارگردان مفید است و می‌تواند در جهت ساخت فیلم خود نسبت به این نظرسنجی‌ها دقت بیشتری کند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است