یاسر چگونه مامور امنیتی شد/ «لباس شخصی» هم از سانسور در امان نماند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
مهدی نصرتی در گفتگو با صبا:

یاسر چگونه مامور امنیتی شد/ «لباس شخصی» هم از سانسور در امان نماند

بازیگر نقش اصلی «لباس شخصی» از سانسور این فیلم انتقاد کرد و آن را باعث ضعیف شدن اثر دانست.

مهدی نصرتی بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «لباس شخصی» با نام «یاسر» که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره نقش و کاراکتر خود توضیح داد: «یاسر» از بین مردم آمده است و شخصیتی به شدت مغرور دارد و در عین اینکه انسان منصفی است اما کمی خود رای است.

وی افزود: این شخصیت همانطور که در فیلم معرفی می‌شود برای مردم به ماموریتش ورود پیدا می‌کند برای او جان کودکان معصومی مهم است که به دلیل وجود یک یا حتی چند نفوذی به خطر می‌افتد و برای همین دغدغه دست به اقداماتی می‌زند و حتی اگر در وزارت خارجه نیز مسئولیتی را می‌پذیرفت باز هم در فکر مردم بود و برای آن‌ها فعالیت می‌کرد.

این بازیگر درباره رویکرد «لباس شخصی» عنوان کرد: فیلمنامه این فیلم بسیار صادقانه و شریف است و تلاش ما یعنی بازیگران و عوامل فیلم تاکید بر این صداقت است.

نصرتی درباره تفاوت بازی در صحنه تئاتر و کار در فرم سینما توضیح داد: اتفاقی که در تئاتر می‌افتد این است که ما می‌توانیم عملکرد خود را از طریق نگاه و برخورد تماشاگران ارزیابی و در اجراهای بعدی نقاط ضعف خود را برطرف کنیم اما در سینما این اتفاق کاملا متفاوت است و زمانی با نظر مخاطبان رو به رو می‌شویم که فیلم تمام شده است.

وی افزود: در زمان فیلمبرداری یک کار سینمایی اول ابتدای فیلم ضبط می‌شود بعد اواخر و شاید در مراحل پایانی فیلمبرداری سکانس های نخست ضبط شود و این کار را کمی سخت می‌کند زیرا در تئاتر این روند کاملا به ترتیب از ابتدا تا انتهای نمایش تمرین می‌شود و سپس به نمایش گذاشته می‌شود.

بازیگر نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» با اشاره به اینکه «لباس شخصی» فیلم چهارم اوست، درباره سکانس هایی که از این فیلم حذف شده است، گفت: امیدوارم سکانس دیگری از این فیلم حذف نشود زیرا همین الان که دو سکانس و چند دیالوگ از این فیلم حذف شده باعث ضربه به متن فیلم و روایت قصه شده است. این اتفاق هم به لحاظ دراماتیک و هم از نظر معنایی به فیلم ضربه زد و قطعا ما از این اتفاق راضی نبوده و نخواهیم بود و مطمئنا هیچ کارگردانی راضی به این اتفاق نخواهد بود.

وی افزود: من واقعا به سکانس هایی که حذف شده است علاقه مند بودم زیرا نهایت آرامش و نهایت خشم «یاسر» در این دو سکانس دیده می‌شود.

این بازیگر در پایان درباره تلاش خود برای تطبیق با شخصیت «یاسر» در فیلم توضیح داد: بسیار مطالعه داشتم و مستندهایی در دوره زمانی دهه ۶۰ نگاه و سعی کردم زندگی اشخاصی را که در دهه ۶۰ جوانی ۲۸ ساله بودند درک کنم و با دیدن عکس‌های بسیار سعی بر فهمیدن و درک نگاه و شکل صحبت کردن و حتی لباس پوشیدن جوانان آن دهه داشتم و همچنین فضای سیاسی آن دوره را مطالعه کردم به ویژه حزب توده که مطالعات زیادی درباره آن داشتم و مستندهای بسیاری درباره آن تماشا و سعی کردم با شناخت شخصیت یاسر به آن نزدیک شوم و پس از آن این نقش را بازی کنم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است