نمایش کتاب‎های ترجمه‌شده به ترکی در نمایشگاه کتاب تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵

نمایش کتاب‎های ترجمه‌شده به ترکی در نمایشگاه کتاب تهران

دبیر بخش بین‎الملل سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران از برپایی نمایشگاهی از کتاب‎های فارسی ترجمه‌شده به زبان ترکی در این دوره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، شیوا وکیل نسلیان دبیر بخش بین‎الملل سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: با توجه به حضور کشور ترکیه به عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای نخستین‌بار نمایشگاهی از کتاب‎های فارسی که به زبان ترکی استانبولی ترجمه شده‎اند در بخشی از بازار جهانی کتاب برپا خواهد شد.

او ادامه داد: هدف از این اقدام، ایجاد بانک اطلاعاتی از کتاب‎های ترجمه‌شده فارسی به زبان ترکی است تا بازدیدکنندگان در جریان میزان تعاملات فرهنگی ایران با کشور مهمان این دوره از نمایشگاه قرار گیرند.

وکیل نسلیان در پایان خاطرنشان کرد: برای این منظور فراخوانی در سایت نمایشگاه کتاب تهران بارگذاری شده است که ناشران، نهادها و انجمن‎های ادبی می‌توانند در صورت تمایل آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

تمامی ناشران، موسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‎ها، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی می‎توانند تا تاریخ  ۱۴ اسفندماه سال جاری نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه بازار جهانی کتاب اقدام کنند.

همچنین علاقه‎مندان می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه کتاب تهران به نشانی www.tibf.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۶۶۴۱۵۵۴۰ تماس بگیرند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است