فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» به بهره‌برداری رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۹

فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» به بهره‌برداری رسید

فاز نخست فرهنگسرای نیاوران «گذر فرهنگی نیاوران» روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های نیاوران در پی بازدید شهریورماه پیروز حناچی شهردار تهران از فرهنگسرای نیاوران و پیشنهاد «گذر فرهنگی نیاوران» از سوی سید عباس سجادی، شهردار تهران با تاکید به اهمیت بالای فرهنگسرا از جهت معماری و هم برنامه‌های مطلوب آن و با توجه به موقعیت جغرافیایی این مجموعه ارزشمند و فقر نسبی فضای فرهنگی در منطقه با حضور سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک، ایجاد این گذر را در دستور کار شهرداری منطقه قرارداد.

 مدیر کل دفتر شهردار تهران در آیین بهره برداری گذر فرهنگی نیاوران با تأکید بر تعامل دستگاه‌ها گفت: دولت و شهرداری با همدلی و همپوشانی میتوانند در توسعه مناسب شهری نقش مهمی داشته باشند.

مصطفی کاظمی تاکید کرد: فاز دوم گذر فرهنگی نیاوران بهسازی و سنگفرش خیابان جنوبی فرهنگسرا و همسان سازی آن با معماری زیبای این بنای ارزشمند خواهد بود.

رضا کیانیان بازیگر سینما و تلوزیون نیز در آیین بهره برداری گذرفرهنگی نیاوران عنوان کرد: فرهنگسرای نیاوران مکان خاطره انگیزی است و رخدادهای مهم فرهنگی و هنری در آن برگزار می شود به همین دلیل از ایجاد گذر فرهنگی نیاوران در این منطقه تهران بسیار خوشحالم.

فاز نخست این گذر، بهسازی و تغییر سنگفرش از بر خیابان و محوطه ورودی فرهنگسرای نیاوران تا محدوده حیاط اصلی و اصلاح زواید و حذف اضافات بر اساس اصالت‌های معماری این اثر ثبت شده ملی با نظارت و نظر مشاوران مرتبط معماری با این بنا بوده ‌است. این فرهنگسرا تنها فرهنگسرای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است