روایت «همنوازان فاخته» از تصنیف‌های قاجاری/ آلبوم «تصنیف و ترانه» رونمایی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷

روایت «همنوازان فاخته» از تصنیف‌های قاجاری/ آلبوم «تصنیف و ترانه» رونمایی می‌شود

گروه همنوازان فاخته به سرپرستی خشایار پارسا و خوانندگی محبعلی بخشی در سی پنجمین جشواره موسیقی فجر روی صحنه می‌روند.
به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی، گروه همنوازان فاخته به سرپرستی خشایار پارسا و خوانندگی محبعلی بخشی در سی پنجمین جشواره موسیقی فجر  روی صحنه می‌روند.
خشایار پارسا، آهنگساز، نوازنده سنتور و سرپرست گروه موسیقی همنوازان فاخته درباره این اجرا گفت: این اجرا دوشنبه ۲۸ بهمن ماه، ساعت ۲۱:۳۰ در سالن فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود که طی آن رپرتواری از تصانیف دوره قاجار تقدیم مخاطبان خواهد شد.
وی افزود: خط فکری مجموعه ما بازسازی آثار دوره تیموری (موسیقی مقامی ایران)، دوره قاجار (موسیقی دستگاهی ایران)، دوره پهلوی و آهنگسازی بر اساس هر دوره است و با بررسی سبک‌ها و شیوه‌های مختلف در موسیقی ایران به دنبال یک امضای هنری در بخش اجرا و آهنگسازی هستیم و اجرای ما در جشواره فجر نیز با تمرکز بر روی تصنیف دوره قاجار ارائه خواهد شد.
پارسا در پایان اظهار کرد: گروه همنوازان فاخته بعد از سی پنجمین جشواره موسیقی فجر، آلبوم «تصنیف و ترانه» (تصنیف دوره قاجار و ترانه دوره پهلوی) را رونمایی می‌کند و یک آلبوم با نام «محتشم» (مکتب منتظمیه دوره تیموری) با صدای مهدی امامی نیز در دست انتشار دارد.
هدایت کلاری (رباب)، محمد مهدی شیخ (تار)، ابوذر حسینی (عود)، آرمان حیدریان (کمانچه)، حسین گازر (تنبک)، علیرضا رسولی (قیچک)، نیما داغمه چی (تار) و خشایار پارسا (سنتور) به عنوان اعضای گروه همنوازان فاخته در این اجرا به هنرنمایی خواهند پرداخت.
گروه همنوازان فاخته در سال ۱۳۸۶ به سرپرستی خشایار پارسا در شهر تنکابن تاسیس شد. این گروه تا به حال کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران و خارج از ایران برگزار کرده و تجربه شرکت در چند جشنواره را داشته است.
کنسرت گروه همنوازان فاخته، از تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال جاری ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه می‌رود و تهیه اینترنتی بلیت‌ها با قابلیت انتخاب صندلی از طریق دو سایت tiwall.com و parsbelit.com امکان پذیر است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500