وزارت آموزش و پرورش از هر نوع همکاری با حوزه تئاتر استقبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه حضور در رویداد هنری سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و تماشای نمایش «بیگانه در خانه» اثر سیدمحمد مساوات ضمن تبریک دهه فجر بیان کرد: آموزش و پرورش به موضوع تئاتر اهمیت زیادی می‌دهد. در همه مدارس متوسطه آموزش و پرورش جشنواره تئاتر و سرود برقرار است و معلمانی نیز که با این هنر آشنا باشند قطعا عملکرد بهتری خواهند داشت. استفاده از روش های تلفیقی و بهره گیری از هنر توسط معلمان برای انتقال مفاهیم آموزشی بسیار اهمیت دارد و یکی از این روش ها استفاده از ظرفیت های هنر تئاتر است.

وی درباره تعامل وزارت آموزش و پرورش با حوزه نمایش بیان کرد: این تعامل و تجلی آن باید در طول سال تحصیلی صورت بگیرد و دیده شود. برای تولید و خلق یک اثر نمایشی باید ماه ها تمرین و وقت صرف شود و ما از توسعه و شکل گیری هر نوع همکاری میان هنر تئاتر و وزارت آموزش و پرورش استقبال می‌کنیم.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تحقق تعامل آموزش و پرورش با تئاتر توضیح داد: یکی از این روش ها و ظرفیت ها از طریق تماشای تئاترهای در حال اجرا توسط دانش آموزان صورت می گیرد. امیدواریم هنرمندان و دانش آموزان به ترتیب با نقش آفرینی و تماشای آثار نمایشی ظرفیت های خود را بسط و توسعه بدهند.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن در حال برگزاری است.

انتهای پیام/