فیلمی ساده ساخته‌ایم/ تنش در نشست «آتابای» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
نیکی کریمی در نشست مطبوعاتی «آتابای»:

فیلمی ساده ساخته‌ایم/ تنش در نشست «آتابای»

نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی با تنشی که درآن به وجود آمد، برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «آتابای» بعد از نمایش این فیلم برگزار شد.
شاهین امین به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت و درباره این فیلم گفت: در این چند روز در فضای مجازی این جمله تکرار شده است که این فیلم بهترین فیلم نیکی کریمی است اما به نظر من این فیلم با کیفیتی که ارایه داده یکی از بهترین فیلم های جشنواره تا الان است.
وی ادامه داد: روایت لایه لایه فیلم خیلی جذاب است و این فیلم خیلی آرام است و هیچ چیز اضافه ای در فیلم وجود ندارد. فرم تصویری فیلم به پیش بردن قصه بسیار کمک می کند. همه چیز فیلم اندازه و متناسب است.
هادی حجازی فر درباره بیماری و مصدومیت خود در حین فیلمبرداری فیلم توضیح داد: فکر می کردم فقط در فیلم های اکشن مصدوم می شوند اما فشار کار خیلی بالا بود و در یکی از روزها مشکل قلبی برایم پیش آمد و دو روز هم بستری بودم.
وی درباره قصه آتابای بیان کرد: سر سریال ممنوعه که بودیم از کارگردان اجازه گرفتیم که نقش های خود را بازنویسی کنیم. خانم کریمی آنجا کار من را دیدند و درجریان طرحی که داشتند قرار گرفتم و در نهایت از ایشان خواستم که برایشان طرحی بنویسم و نزدیک به یکسال تمام جزییات را با هم پیش بردیم. ایده اصلی از یکی از کتاب های آقای درویشیان بود که امتیاز آن نیز خریداری شده بود.
نیکی کریمی درباره شباهت های قاب بندی این فیلم با کارگردان نوری جیلان گفت: رابطه دوستی خوبی با هم داریم و کار همدیگر را سال هاست که دنبال می کنیم. این حرف حس خوبی به من می دهد و از این تعریف ممنونم.
کارگردان «آتابای» درباره ایده و ساختن این قصه توضیح داد: «فصل نان» یکی از قصه هایی بود که در جوانی خوانده بودم و خیلی ذهنم را مشغول کرده بود. ما آقای درویشیان را پیدا کردیم و اقتباس آزاد از فیلم را برایشان گفتیم و قبول کردند.
وی ادامه داد: به شدت با حجازی فر هم سلیقه بودیم و برای اینکه بهترین اتفاق برای هر سکانس فیلم بیفتد دعوای زیادی کرده ایم.
کریمی درباره حضور حسین علیزاده به عنوان آهنگساز اظهار کرد: از همان ابتدا ایشان را در نظر داشتیم و خوشحالم که پذیرفتند که کنار ما بودند.
این بازیگر در ادامه درباره حضور نداشتن اسم درویشیان در تیتراژ فیلم گفت: تا هفته پیش در لابراتوار بودیم و خیلی چیزها جا افتاده است که یکی از آنها اسم آقای درویشیان در تیتراژ است.
در ادامه این کارگردان درباره حضور بازیگردان در «آتابای» توضیح داد: بازیگردانی در فیلم وجود نداشت و خیلی اعتقادی به این تیتر بازیگردانی ندارم. قرار بود بازیگران حرفه ای بازی نکنند و بازیگران تئاتر و نابازیگر بازی کنند و دیده شوند. هادی حجازی فر نیز خیلی کمک کرد. چون دیالوگ ها به فارسی بود و باید با بازیگران ترک زبان تمرین و کار می شد.
اصغر نژاد ایمانی طراح صحنه و لباس این فیلم نیز بیان کرد: جهان فیلم توسط خانم کریمی و آقای حجازی فر کشف شد و با نیاز فیلمنامه هماهنگ شد و بخش هایی که نیاز بود را ساختیم.
همچنین حجازی فر در ادامه گفت: شاید باور نکنید اما حتی در بین روشنفکران نگاهی که به من داشتند این بود که از یک پایگاه آمده ام، این در حالی است که جایزه فجر، کتاب چاپ شده و… دارم.
کریمی درباره بازی حجازی فر اظهار کرد: وقتی فیلم «ایستاده در غبار» را دیدم، از بازی هادی حجازی فر لذت بردم و بعد از آن در دو کار نیز با هم کار کردیم. او وارد ژست های سینمایی نشده است اما بازی او خیلی زنده و راحت است.
جواد عزتی نیز درباره نقش خود گفت: برای اولین بار فیلم را امشب دیدم. برای لهجه خوب خیلی زیر ذره بین هادی حجازی فر بودم و از همه بیشتر به من گیر داده است.
عزتی درباره انتخاب نقش های خود بیان کرد: فیلم خوب برای من مهم است و اندازه آن ملاک نیست و تاثیرگذاری آن برایم مهم است. انتخاب های خودم را دوست داشته ام و برای خودم خیلی ارزشمند است که تمام آنها در جشنواره امسال نیز حضور دارند.
سامان لطفیان مدیر فیلمبرداری فیلم خک گفت: فیلم اتفاق مهم تری بود و خودم فکر می کنم تصویر می توانست بهتر هم باشد.
نیکی کریمی درباره اکران فیلم نیز بیان کرد: ما فیلمی ساده ساخته ایم و با توجه به استقبال خوبی که شده است برنامه اکران را هم طبق برنامه پیش خواهیم برد. روح فیلم بیش از هرچیز دیگری برایم مهم است.
در بخشی از این نشست درباره فارسی نبودن و ترکی بودن زبان فیلم، بحث و تنشی بین هادی حجازی فر و یکی از حاضران به وجود آمد.
محمد زکی زاده
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است