«کریم لوژی» در فجر اجرا شد/ دلقک بازی دلقک ناصرالدین شاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۵

«کریم لوژی» در فجر اجرا شد/ دلقک بازی دلقک ناصرالدین شاه

نمایش «کریم لوژی» به کارگردانی رضا بهرامی در روزهای پایانی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، نمایش «کریم لوژی» به کارگردانی رضا بهرامی و نویسندگی مهران رنجبر در دهمین و یازدهمین روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو روی صحنه رفت. نمایش «کریم لوژی» با نگاهی متفاوت به نمایش‌های ایرانی و ترکیبی از سیاه‌بازی، شبیه‌خوانی و … قصه خود را روایت می‌کند.

نمایش «کریم لوژی» شخصیت محور است و بازیگر آن تلاش می‌کند دیالوگ‌ها را با توجه به نوع واژگان و زبان کریم شیره‌ای بیان کند.

به گفته رضا بهرام کارگردان نمایش «کریم لوژی»، این نمایشنامه ابتدا با متنی از کهبد تاراج و با اسم «سه روز عزای عمومی» برای اجرا در یک فضای کافه‌ای طراحی شده بود و داستانش درباره «کریم شیره‌ای» دلقک دربار ناصرالدین شاه بود که وقتی مُرد به دلیل آنکه برای ناصرالدین‌شاه بسیار عزیز بود، سه روز عزای عمومی اعلام شد.

در خلاصه این نمایش آمده است: کریم شیره ای تلخک دربار ناصرالدین شاه بود که لقب دوشاب الملک را داشت و برای ناصرالدین شاه آنقدر عزیز بود که زمانی که فوت کرد ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. اما در حال حاضر هیچ نشانی از قبر کریم شیره ای نیست و کسی نمی‌داند قبر او کجاست. حالا کریم شیره ای بعد از سالها به دنبال قبر خود و سوالهای بی‌جوابش می‌گردد.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است