«لباس شخصی» صادق است/ فشارهای درونی برای حذف سه سکانس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
در نشست خبری فیلم «لباس شخصی» مطرح شد؛

«لباس شخصی» صادق است/ فشارهای درونی برای حذف سه سکانس

امیرعباس ربیعی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «لباس شخصی» معتقد است سه سکانس با فشارهای درونی از فیلم حذف شده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزار صبا، نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «لباس شخصی» روز جمعه ۱۸ بهمن پس از نمایش در پردیس سینمایی ملت با حضور عوامل و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای نشست امیرعباس ربیعی نویسنده و کارگردان فیلم «لباس شخصی» گفت: برای این فیلم زحمات زیادی کشیده شده است و امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید.

آرش خوشخو منتقد سینما ادامه داد: این فیلم جدا از کیفیت و نقایصی که دارد، نوری را در سینما می‌تاباند و اهمیت تاریخ را نشان می‌دهد زیرا پرونده حزب توده از ماجراهای بسیار پیچیده است. صداقتی که این فیلم در شخصی‌ترین موارد نیز دارد از ویژگی‌های مثبت «لباس شخصی» است.

ربیعی بیان کرد: ۳ سکانس از فیلم حذف شده است که دلایلش را نمی‌توانم توضیح دهم اما اگر آن سکانس‌ها حذف نمی‌شدند فیلم بهتری می‌شد‌.

حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده «لباس شخصی» افزود: حذف این سه سکانس را با تعامل و گفتمان حل کردیم و در واقع فیلم ممیزی نشده است.

ربیعی تاکید کرد: میان من و آقای والی نژاد هیچ اخلاف نظری نبود و سازمان اوج هم هیچ فشاری بر ما نداشت بلکه فشارها برای حذف سکانس‌ها از درون بوده است.

کارگردان فیلم «لباس شخصی» در پاسخ به این پرسش که چرا بازی بازیگر نقش اول فیلم (مهدی نصرتی) مانند نوید محمدزاده است، توضیح داد: نوید محمدزاده بهترین بازیگر ایران است و این موضوع فقط در این است که شاید شخصیت مهدی نصرتی به او شباهت داشته باشد.

مهدی نصرتی بازیگر نقش اول فیلم گفت: من دوست ندارم شبیه هیچ بازیگری باشم و در این که نوید محمد‌زاده بازیگر خوبی است شکی در آن نیست اما من تمرین شبانه‌روزی کردم تا به این نقش رسیدم. از همه می‌خواهم صبور باشند تا بازی من را در نقش‌های بعدی نیز تماشا کنند.

ربیعی اظهار کرد: کار در ژانر سیاسی مورد علاقه من است و حتی این موضوع در فیلم‌های کوتاه من هم مشهود است.

وی درباره واقعیت با آن چه در فیلم نشان داده می‌شود، اضافه کرد:  آن چه من در طول تحقیقات به آن رسیدم را در فیلم لباس شخصی مشاهده می‌کنید.

این کارگردان با اشاره به این که ابراهیم حاتمی‌کیا مشاور پروژه بوده است، بیان کرد: در بازنویسی فیلمنامه ابزاهیم حاتمی کیا همراهمان بود اما بیشتر کمک و راهنمایی ایشان در کارگردانی فیلم بوده است.

وی افزود: برای انتخاب بازیگران فیلم «لباس شخصی» چند ویژگی را در نظرم داشتم؛ در واق تعصمیم گرفتم تا بازیگرانی را انتخاب کنم که مخاطب پیش زمینه‌ای از آن‌ها نداشته باشند‌، البته با بسیاری از بازیگران فیلم در فیلم‌های کوتاه کار کرده بودم و روی آن‌ها شناخت داشتم همچنین که ترجیح می‌دهم به جای این که هزینه بالایی را  به عنوان دستمزد به بازیگرات چهره دهیم، آن را صرفف فیلم و امکانات آن کنیم.

کارگردان فیلم «لباس شخصی» بیان کرد: دلم می‌خواست با فیلمی که می‌سازیم چند بازیگر را به سینما معرفی کنم.

خوشخو گفت: من نسخه کامل فیلم را دیده بودم و اکنون متوجه شدم چند سکانس در اکران امروز حذف شده است ک امیدوارم نسخه کامل آن اکران شود.

ربیعی ادامه داد: من هم دوست دارم فیلمم به شکل کامل اکران شود همچنین که برای اکران عمومی، فیلم از این نسخه کوتاه‌تر نخواهد شد مگر اینکه اضافه شود!

هادی مرادی مدیر فیلم‌برداری  این فیلم گفت: به لحاظ این که فضای قصه ما شبیه به فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز« بود در نتیجه تصمیم گرفتیم در حوزه تصویربرداری متفاوت از آن عمل کنیم.

والی نژاد در پایان دل‌نوشته‌ای متشکل از موضوعاتی چون شهادت قاسم سلیمانی، سازمان اوج و فیلم سینمایی «لباس شخصی» خواند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است