«مردن در آب مطهر» برایم فیلمی مطهر است/ بازگشت پس از سال‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۱
محمدمتین حیدرنیا در گفتگو با صبا:

«مردن در آب مطهر» برایم فیلمی مطهر است/ بازگشت پس از سال‌ها

بازیگر «مردن در آب مطهر» که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد از نقش خود در این فیلم گفت.

محمد متین حیدر‌نیا بازیگر فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» که در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: «مردن در آب مطهر» یک فیلم مطهر برای من است زیرا با تمام فیلم هایی که تا الان کار کردم به شکل جسورانه‌ای متفاوت است و پس از فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی واقعا آن را دوست دارم.

وی افزود: متین حیدرنیا در این فیلم قرار است برخلاف تمام فیلم هایی که تا الان بازی کرده است دیده شود و باید با یک بازی آرام و حسی با نگاه خود صحبت کند آنهم برخلاف بازی هایی که صدای بلند در آن یک ویژگی محسوب می‌شود و این روزها بیشتر به چشم می‌آیند. «مردن در آب مطهر» فیلمی است که بیننده کاملا من را متفاوت از بازی های کودکی ام خواهد دید. این فیلم با اینکه کار بسیار سختی بود اما بسیار برای من دلنشین بود.

این بازیگر جوان درباره نقش خود عنوان کرد: «حامد» در این فیلم یک شخصیت خاکستری است و نه می‌توان به آن صفت خوب داد و نه بد؛ شخصیتی که در عین داشتن یک شخصیت مذهبی اما کینه توزی می‌کند و وارد رابطه‌ با یک دختر می‌شود. سختی این نقش در آرام بودن شخصیت حامد بود. حامد انقدر برای من عزیز بود که به زحمت با آن حداحافظی کردم.

حیدرنیا درباره چالش‌هایی که برای بازی در این فیلم با آن‌ها رو به رو شده است، گفت: این موضوع که بازیگر می‌پذیرد با لهجه‎ای متفاوت صحبت کند و این را به شکلی باورپذیر انجام دهد که مخاطب بپذیرد خود یک چالش است.

وی افزود: چالش برای من زمانی بود که در عین توجه به لهجه و باورپذیری آن باید احساس را نیز درگیر صدا و نگاه و لحن خود نیز می‌کردم و این را به خود یادآوری می‌کردم که من اصلا نباید بازی مشابه فیلم های گذشته خود داشته باشم. فکرمی‌کنم با کمک عوامل این فیلم و بازیگران هم‌بازی خود موفق شدم.

حیدرنیا در پایان درباره غیبت چندساله خود در سینما و تلویزیون توضیح داد: در واقع از یک جایی من این مسیر را کنار گذاشتم تا بیشتر درباره آن بخوانم و یاد بگیرم زیرا بچگی و نوع بازی در آن سنین متفاوت است. ترجیح دادم برای بوجود آوردن یک پیشرفت، سنجیده عمل کنم و کارگردانی خواندم و در این بین سربازی خود را نیز تمام کردم و خوشحالم که خانواده ام در تمام این مسیر همراه من بودند و هدف من ادامه این مسیر با تمام توانم است.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است