نوروز امسال ۳۵ فیلم جدید روی آنتن می‌رود/ تمرکز بر فیلم‌های غیرآمریکایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۹
امیرعباس اشرف در گفتگو با صبا:

نوروز امسال ۳۵ فیلم جدید روی آنتن می‌رود/ تمرکز بر فیلم‌های غیرآمریکایی

امیرعباس اشرف مدیر تامین برنامه‌های شبکه نمایش درباره جزییات برنامه‌های مختلف این شبکه توضیحاتی را ارایه داد.

امیرعباس اشرف مدیر تامین برنامه‌های شبکه نمایش در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره برنامه‌های شبکه نمایش توضیح داد: شبکه نمایش یک شبکه تخصصی برای پخش فیلم‌های سینمایی است.  تنظیم جدول پخش برای شبکه تخصصی مثل شبکه نمایش مهم است و به مرور و استمرار نیاز دارد، در حال حاضر مشغول فعالیت روی فیلم‌ها و باکس‌های جداگانه ای هستیم که مخاطبان شبکه بدانند چه فیلمی در چه ساعتی، با چه ژانر و سرگرمی می‌توانند ببینند و همان زمان به این شبکه مراجعه کنند. البته پخش اطلاع رسانی نیز مهم است و حمایت و همکاری دو جانبه رسانه ها را می‌طلبد.

وی درباره بخش های مختلف این شبکه گفت: باکس ساعت ۱ بامداد مدت‌هاست که به آثار سینمای کلاسیک با پخش فیلم‌های قدیمی و فیلم‌هایی در تاریخ سینما در این زمینه اختصاص دارد. بعد از باکس تکرار فیلم‌ها می‌رسیم به باکس ساعت ۱۳ که تله فیلم‌ها و فیلم‌های سینمایی ایرانی را پخش می‌کند. هدف این باکس حمایت از فیلمسازان جوان است و خواهش من این است که اگر فیلمسازان اثر قابل توجه و درخوری دارند که قابلیت پخش از صداوسیما را دارد، به این شبکه مراجعه کنند و اثر خود را بیاورند تا ارزیابی شود و تا طبق صلاح دید به پخش برسد. پخش فیلم‌های دنباله‌دار به باکس ساعت ۱۹ تعلق دارد. در این باکس پخش فیلم‌های چندگانه در دستور کار قرار دارد. باکس ساعت ۲۱ به مرور آثار می‌پردازد و مطابق با شرایط و مناسبت‌های ملی و مذهبی کشورمان قابل انعطاف است. در این باکس به آثار فیلمسازان و بازیگرانی که در سینمای ایران حضور دارد، می‌پردازیم. مدتی است که علاوه بر آثار فیلمسازان و بازیگران به هنرمندان پشت صحنه و کسانی که فعالیت هنری دارند اما در صفحه نمایش دیده نمی شوند نیز توجه داریم. همچنین در این بخش شاخصه های بازیگری در سینمای جهان را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدیر تامین برنامه‌های شبکه نمایش ادامه داد: باکس ساعت ۲۳ یکی از باکس های پر طرفدار ما است که به پخش فیلم‌های پر طرفدار، جذاب و جدید می پردازد. این باکس هر روز به یک ژانر اختصاص دارد. روزهای شنبه فیلم اکشن و رزمی، روزهای یکشنبه فیلم خانوادگی، روزهای دوشنبه فیلم پلیسی و جنایی، روزهای سه شنبه فیلم کمدی و روزهای چهارشنبه به پخش فیلم‌های سینمای وحشت که از آبان ماه شروع کردیم، اختصاص دارد. همچنین این باکس در روزهای پنجشنبه و جمعه ها هم به پخش فیلم‌های سرگرم کننده شاخص سینمای ایران و جهان بدون تمرکز روی ژانر اختصاص دارد.

اشرف همچنین درباره میان برنامه های که بین باکس‌های مختلف پخش می‌شوند، اظهار کرد: در فواصل پخش نیز میان برنامه‌هایی داریم که برای اهالی تخصصی سینما، آموزشگاه های سینمایی و کسانی که رسانه و سینما را می شناسند، قابل استفاده است. «آی کیو و سینما» یکی از این میان برنامه هاست و اخیرا ما یک برنامه ای داریم با نام داستان سینما که به بررسی تاریخ سینما از قدیم تا جدید می‌پردازد و درباره آن صحبت می‌کند. برنامه «سینمایش» که به اخبار جشنواره و رویکرد آن می‌پردازد، یکی‌ دیگر از میان برنامه‌هاست که آثاری را که کمتر درباره آن‌ها صحبت شده است، مورد توجه می‌دهد. همچنین بخش پرطرفداری با نام موسیقی فیلم داریم که در زمان کوتاه موسیقی اصلی و اورجینال فیلم همراه با تصاویری از آن پخش و باعث شناساندن اثر به مخاطب می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه قدر فیلم‌های نمایش داده شده در این شبکه تکراری است، مطرح کرد: به هر حال در این شبکه مواد خامی که تحویل بیننده داده می‌شود، فیلم است و مانند شبکه‌های دیگر برنامه های ورزشی، ترکیبی و… نداریم در نتیجه از تکرار پرهیزی نیست اما سعی کرده ایم در آمار و دسته بندی‌ها و داده ها ترتیبی اتخاذ کنیم که اگر فیلمی الان پخش می‌شود تکرار آن را با فاصله زیادی روی آنتن ببریم. ما برای پخش فیلم‌ها روی محتوا بسیار کار می‌کنیم و پس از بررسی و دیدن آن‌ها سعی می‌کنیم فیلم‌هایی را انتخاب کنیم که به ذائقه مردم خوش بیاید.

مدیر تامین برنامه‌های شبکه نمایش درباره استقبال مخاطبان از این شبکه عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارشی که روابط عمومی سازمان منتشر کرد، ما در رده هشتم شبکه‌های پرمخاطب تلویزیون قرار داریم که خود نشان دهنده این است که مردم برای سرگرم شدن شبکه نمایش را انتخاب می کنند که این باعث دلگرمی ما است.

اشرف در پایان درباره برنامه های این شبکه برای سال جدید نیز گفت: برای عید برنامه های مختلفی را تدارک دیده ایم و این مژده را به شما می‌دهم با همکاری اداره کل تامین برنامه های خارجی قرار است تمرکزمان بیشتر روی فیلم های غیر آمریکایی باشد تا بتوانیم سینمای جهان را به مخاطبان معرفی کنیم و بگوییم فقط فیلم‌های آمریکایی جذاب و سرگرم کننده نیست. همچنین نمایش فیلم های جدید ایرانی نیز از اهداف ما است. حدود ۳۵ فیلم جدید داریم که در جدول پخش برای مخاطبان قرار می دهیم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است