هند ۶ فیلم مهم دنیا را نمایش می دهد/ «جدایی» فرهادی تا «اودیسه» کوبریک | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳

هند ۶ فیلم مهم دنیا را نمایش می دهد/ «جدایی» فرهادی تا «اودیسه» کوبریک

فیلم برنده جایزه اسکار «جدایی نادر از سیمین» در رویدادی در هند در کنار 5 شاهکار مهم سینما به نمایش در می آید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ایندین‌لینک، چهارمین دوره جشنواره جهانی فیلم «Navrasa Duende» قرار است بین روزهای ۸ تا ۹ فوریه (۱۹ تا ۲۰ بهمن) در منطقه تاریخی سیری فورت در دهلی نو برگزار شود. این جشنواره فرصتی نادر برای مشتاقان سینما فراهم می کند تا آثار مهم سینمای جهان را روی پرده بزرگ به نظاره بنشینند.

طبق اعلام مسئولان جشنواره ۶ فیلم مهم «لارنس عربستان» دیوید لین، «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی، «کانفورمیست/دنباله رو» برناردو برتولوچی، «۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی» استنلی کوبریک، «در حال و هوای عشق» وونگ کار وای و «تحقیر» ژان لوک گدار در دوره امسال به نمایش در می آیند.

جشنواره امسال آثار خود را با تمرکز بر فیلم هایی که به عنوان یک نقطه عطف در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم شناخته می شوند، انتخاب کرده است.

بنا به اعلام دینش بی. سینگ بنیان گذار جشنواره آثار این دوره در سه دسته بندی کارگردانان قرار دارد. دسته اول فیلم هایی شبیه کارهای دیوید لین، رابرت وایز و راج کاپور که برای برقراری توازن میان مهارت ساختاری و محبوبیت عمومی شناخته می شوند.

دسته دوم فیلم های کارگردانانی نظیر استنلی کوبریک، وونگ کار وای، برتولوچی، ویسکونتی، ژان رنوا و آیزنشتاین است که به مهارت فیلمسازی بدون آنکه مخاطب را نادیده بگیرند شهره هستند.

در نهایت دسته سوم فیلمهایی که تمرکز خود را صرفا روی مهارت فیلمسازی قرار داده اند. فیلم های این دسته بسیار چالش برانگیز هستند و البته به همان اندازه می توانند به بیننده تیزبین خود نیز پاداش دهند. در این دسته فیلمسازانی چون اینگمار برگمان، کریستوف کیشلوفسکی، اصغر فرهادی، ژان لوک  گدار، میشاییل هانکه و پدرو آلمودوار حضور دارند.

اولین بخش نمایش آثار بزرگ سینمای جهان این جشنواره به نوامبر سال گذشته میلادی برمی گردد که در آن فیلم های تحسین شده کلاسیکی چون «اینک آخرالزمان»، «داستان توکیو»، «ازدواج ماریا براون»، «شارولاتا»، «مصائب ژاندارک» و «پالپ فیکشن» به نمایش در آمد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است