شروع خوب «کشتارگاه»/ خرده‌داستان‌ها درست روایت نمی شود

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، جعفر گودرزی نویسنده و منتقد، از اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و دبیر سه دوره جشن منتقدان با نگاهی به «كشتارگاه» ساخته عباس اميني به نقد آن پرداخته است.

وی در این باره نوشته است: «كشتارگاه فيلم بدي نيست اما مي توانست با دقت و تمركز بيشتر روي ماجراي اصلي خود و شخصيت پردازي هاي معقول و درست تر به اثر مناسب تري تبديل شود.

قصه فيلم درباره قاچاق گوشت و دلار است.
كشتارگاه شروعي خوب و غافلگير كننده دارد و با فضايي ملتهب و جنايي مخاطب را در همان ابتدا درگير خود مي كند اما متاسفانه فيلم هر چه جلوتر مي رود آن غافلگيري و جذابيت ابتداي فيلم رنگ مي بازد و جايش را به آشفتگي و سردرگمي و بلاتكيفي مي دهد و همذات پنداري مخاطب را تا حدود زيادي را از دست مي دهدو موقعيت اصلي فيلم هم به بيراهه رفته و هدر مي رود.

فيلم با توجه به ظرفيت و پتانسيلي كه در بطن خود دارد مي توانست نقد و نگاه درست و آسيب شناسانه اي از فروپاشی اخلاق در بستر درامي اجتماعي را به تصوير بكشد اما خرده داستان ها و پراكنده گويي، فيلم را از مساله و دغدغه اصلي اش دور مي كند و قصه فرجام درستي پيدا نمي كند و به مسلخ و كشتارگاه برده مي شود.

فيلم البته كارگرداني خوبي دارد و بازي اميرحسين فتحي هم قابل تامل است.

سكانس بستن بسته هاي دلار دور كمر و شكم دختر همچون بسته اي انتحاري در قلب و روح اجتماع و زندگي مردم جامعه مان است كه تركش هايش زندگي همه ما را به كشتارگاه مي برد.»

انتهای پیام/