شروع خوب «کشتارگاه»/ خرده‌داستان‌ها درست روایت نمی شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
نقد آثار سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر؛

شروع خوب «کشتارگاه»/ خرده‌داستان‌ها درست روایت نمی شود

یک منتقد معتقدست «کشتارگاه» شروع غافلگیرکننده ای دارد ولی همانطور ادامه نمی یابد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، جعفر گودرزی نویسنده و منتقد، از اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و دبیر سه دوره جشن منتقدان با نگاهی به «کشتارگاه» ساخته عباس امینی به نقد آن پرداخته است.

وی در این باره نوشته است: «کشتارگاه فیلم بدی نیست اما می توانست با دقت و تمرکز بیشتر روی ماجرای اصلی خود و شخصیت پردازی های معقول و درست تر به اثر مناسب تری تبدیل شود.

قصه فیلم درباره قاچاق گوشت و دلار است.
کشتارگاه شروعی خوب و غافلگیر کننده دارد و با فضایی ملتهب و جنایی مخاطب را در همان ابتدا درگیر خود می کند اما متاسفانه فیلم هر چه جلوتر می رود آن غافلگیری و جذابیت ابتدای فیلم رنگ می بازد و جایش را به آشفتگی و سردرگمی و بلاتکیفی می دهد و همذات پنداری مخاطب را تا حدود زیادی را از دست می دهدو موقعیت اصلی فیلم هم به بیراهه رفته و هدر می رود.

فیلم با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در بطن خود دارد می توانست نقد و نگاه درست و آسیب شناسانه ای از فروپاشی اخلاق در بستر درامی اجتماعی را به تصویر بکشد اما خرده داستان ها و پراکنده گویی، فیلم را از مساله و دغدغه اصلی اش دور می کند و قصه فرجام درستی پیدا نمی کند و به مسلخ و کشتارگاه برده می شود.

فیلم البته کارگردانی خوبی دارد و بازی امیرحسین فتحی هم قابل تامل است.

سکانس بستن بسته های دلار دور کمر و شکم دختر همچون بسته ای انتحاری در قلب و روح اجتماع و زندگی مردم جامعه مان است که ترکش هایش زندگی همه ما را به کشتارگاه می برد.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است