عذرخواهی رییس کمپانی دیزنی از یک مدرسه ابتدایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹
بعد از صدور جریمه توسط واحد حقوقی رقم خورد؛

عذرخواهی رییس کمپانی دیزنی از یک مدرسه ابتدایی

رییس کمپانی دیزنی پس از جریمه یک مدرسه ابتدایی توسط واحد حقوقی این کمپانی، از این مدرسه عذرهواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، باب ایگر رییس کمپانی والت‌دیزنی روز پنجشنبه ۶ فوریه با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود از یک مدرسه ابتدایی در برکلی کالیفرنیا عذرخواهی کرد. این مدرسه، توسط واحد حقوقی کمپانی دیزنی بابت نمایش غیرقانونی فیلم «شیرشاه» در یک مراسم جمع‌اوری پول، ۲۵۰ دلار جریمه شده بود.

بعد از این اتفاق مسئولان مدرسه که در آن مراسم حدود ۸۰۰ دلار جمع‌آوری کرده بودند با انتشار پستی در صفحه فیسبوک این مجموعه، از والدین دانش‌آموزان درخواست کردند برای پرداخت این جریمه مشارکت و همکاری کنند.

باب ایگر رییس کمپانی دیزنی پس از اطلاع از ماجرای پیش آمده در صفحه توئیتر خود نوشت: کمپانی ما یعنی والت‌دیزنی از مدرسه ابتدایی امرسون عذرخواهی می‌کند و من شخصا در حرکت جمع‌آوری پول این مدرسه شرکت خواهم کرد.

بنا بر قانون کپی‌رایت آمریکا نمایش هر فیلمی خارج از فضای خانه غیرقانونی بوده و نیازمند اجازه حقوقی است. در حقیقت هر زمانی که فیلمی بدون اجازه ناشر و سازنده آن به نمایش درآید این قانون شکسته می‌شود و استودیوی فیلمسازی حق دارد مجموعه نمایش دهنده اثر را جریمه کند. این موضوع حتی شامل نمایشی تفریحی در فضایی همچون یک مدرسه هم می‌شود.

دیوید راس یکی از مسئولان مدرسه امرسون در این‌باره گفت: والدین یکی از بچه‌ها «شیرشاه» را از فروشگاه «Best Buy» خریده بود و هیچ ایده‌ای از اینکه نمایش آن در مدرسه می‌تواند غیرقانونی باشد، نداشته است.

هنوز مشخص نیست کمپانی دیزنی چطور از نمایش «شیرشاه» در این مدرسه خبردار شده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است