جزییات اجرای «تیدا» در موسیقی فجر/ در حال تمرین هستیم

ترگل خلیقی سرپرست گروه «تیدا» و نوازنده تار در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: گروه «تیدا» ۳۰ بهمن ماه سال جاری ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه می رود و هم اکنون در حال تمرین با اعضای گروه هستیم.

وی افزود: این کنسرت شامل دو بخش سنتی و محلی است که آهنگسازی و تنظیم قطعات به عهده حمید یوسفی، یزدان یکرنگیان و سیاوش ولی پور بوده است.

سرپرست گروه موسیقی «تیدا» درباره سازهایی که در این کنسرت استفاده می شود، گفت: در این کنسرت از سازهای تنبک، قیچک، دف، دایره، کمانچه، تار و …استفاده می شود.

این نوازنده تار درباره قطعاتی که در این کنسرت اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در این کنسرت ۱۰ قطعه براساس تم های آذری، کردی و… برای مخاطبان اجرا می شود و عنوان بعضی از قطعات دیدی که رسوا شد دلم، از خون جوانان وطن، از کفم رها و…است که اساس این کنسرت روی سازهای ایرانی است و تنها هدفمان حفظ و اشاعه موسیقی اصیل ایرانی است.

سرپرست گروه «تیدا» درباره اعضا و نوازندگان گروه افزود: در این کنسرت فائزه کامیاب، سمانه گل کار، عسل ملک زاده، بیتا قاسمی، روژان محمدی و…به عنوان خواننده و نوازنده حضور دارند.

وی در پایان گفت: به نظر من جشنواره موسیقی فجر راه را برای جوانان باز کرده است و خیلی از گروه ها به کمک جشنواره دیده می شوند زیرا بدون دغدغه مجوز می توانند به صحنه روند و هنر خود را ارائه دهند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/