پشت‌پرده توقیف «کتونی زرنگی» چیست؟/ عذرخواهی مجدد کارگردان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱
صبا خبر می‌دهد؛

پشت‌پرده توقیف «کتونی زرنگی» چیست؟/ عذرخواهی مجدد کارگردان

پس از گذشت یک هفته از توقیف سریال «کتونی زرنگی»، علی ملاقلی پور با حذف اظهاراتش از صفحه شخصی‌اش بار دیگر به صورت رسمی عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، سریال «کتونی زرنگی» قرار بود از روز جمعه ۱۱ بهمن ماه تا شب انتخابات مجلس در اسفندماه روی آنتن شبکه سه سیما برود و با همین منطق پخش آنونس سریال نیز به طور مرتب از این شبکه ادامه داشت تا اینکه با چند اظهارنظر سیاسی تند علی ملاقلی پور کارگردان اثر، وضعیت نمایش این سریال در آستانه پخش مبهم شود.

بعد از آن نیز اظهارنظر معاون سیما درباره ضعیف بودن محتوایی و کیفی سریال مُهر تایید دیگری بر توقیف «کتونی زرنگی» بود.

در این میان البته علی ملاقلی پور با پاک کردن تمام اظهارنظرهای شائبه برانگیز سیاسی و انتشار یک پست جدید، به طور رسمی عذرخواهی خود را از اظهارات حاشیه سازش اعلام کرد. بعد از آن نیز دوباره و باز هم در صفحه شخصی خود و این بار در پاسخ به مخاطبانش مجددا از اظهارات قبلی خود عذرخواهی کرد.

از آنجا که «کتونی زرنگی» سریالی با تم طنز است که در آن کنایه هایی به جریانات سیاسی مختلف به بهانه در پیش بودن انتخابات مجلس داشت و صداوسیما برای انتخابات مجلس آن را آماده پخش کرده بود، گمانه زنی ها حاکی از آن است که شاید توقف پخش سریال «کتونی زرنگی» همانند توقف پخش برخی از برنامه‌های زنده تلویزیون به دلیل حساسیت های پیش رو تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه و روزهای پر تنش و اتفاقاتی است که در آبان و آذر ماه برای کشور رخ داد.

حال باید دید با توجه به عذرخواهی دوباره علی ملاقلی پور و اینکه این حواشی بعد از اتمام تولید سریال به وجود آمده آیا راهی برای نمایش این سریال طنز وجود دارد یا نه. نکته دیگر اینکه گویا کارگردان حتی رضایت دارد که اسم او از تیتراژ برداشته شود ولی سریال که برای آن هزینه و قت گذاشته شده و حاصل کار چندین ماهه یک گروه پرتعداد است توقیف نشود.

«کتونی زرنگی» با سرمایه گذاری شبکه سه سیما و باشگاه فیلم سوره ساخته شده و پخش نشدن آن باعث اسراف بودجه ‌ای خواهد شد که تماما از بیت المال تامین شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است