سالن‌های سینمای ما مشکل صدا دارند/ تفاوت صداگذاری ۲ فیلم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
مهرشاد ملکوتی در گفتگو با صبا:

سالن‌های سینمای ما مشکل صدا دارند/ تفاوت صداگذاری ۲ فیلم

صداگذار فیلم های «درخت گردو» و «کشتارگاه» درباره تفاوت طراحی و اجرای صدای این دو اثر توضیح داد.

مهرشاد ملکوتی صداگذار که با دو فیلم «درخت گردو» و «کشتارگاه» در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره کیفیت بد پخش صدا در سالن های سینما که میزبان جشنواره هستند، بیان کرد: متاسفانه در چندین سالن صداهای مختلفی شنیدیم ولی شنیدم که صدا در سینمای موزه سینما در باغ فردوس خوب بوده است که البته هنوز خودم نرفته ام تا از نزدیک ببینم.

به گفته وی، این مشکل در پردیس ملت به عنوان کاخ رسانه ای جشنواره هم وجود دارد.

وی ادامه داد: صداگذاری فیلم «هندی و هرمز» امینی را هم من انجام دادم، وقتی فیلم به برلین رفته بود عباس به من زنگ زد و گفت داخل هر سالن که رفته صداها را به درستی و خوب شنیده است و کلی از من تشکر کرد اما متاسفانه در سالن های ما هر سالن بدتر از سالن دیگر پخش می شود.

صداگذار فیلم «کشتارگاه» درباره تفاوت های دو کاری که در جشنواره دارد، توضیح داد: فضا و قصه دو فیلم کاملا متفاوت است و صداگذاری های کاملا متفاوتی هم می طلبند. در فیلم «درخت گردو» تلاش کردیم مخاطب را با موضوع همراه کنیم تا جایی که خود را درون قصه ببیند اما در «کشتارگاه» فضای فیلم این را می طلبید که مخاطب نیز همراه با کاراکتر قصه تحت فشار قرار بگیرد.

ملکوتی در پایان از نحوه دعوت شدن عوامل فیلم ها روی سن نشست ها در پردیس ملت و نادیده گرفتن برخی از افراد در چینش و نشستن و طرح سوالات انتقاد کرد.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است