میزبانی جشنواره تئاتر فجر از «گل‌های دست ساز» و «ارواح»

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در هشتمین روز از سی‌و‌هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر در بخش صحنه‌ای نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات ساعت 18:30 در تالار اصلی مجموعه‌ی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش‌های دیگری که در سالن‌های مختلف مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند، عبارت‌اند از: نمایش «برگشتن» به کارگردانی حسین مسافر آستانه ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو، «گل‌های دست‌ساز» به کارگردانی ژیریار داداسیان ساعت ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه، «کمیته‌نان» به کارگردانی لیلی عاج ساعت ۱۷:۳۰ و 20:30 در تالار قشقایی.

نمایش «دست‌هایم کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی زاده در دو سانس ۱۷ و ۱۹ در تئاتر مولوی اجرا می‌شود. تالار دکتر ناظرزاده کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر در ساعت ۱۷ نیز میزبان نمایش «غم‌نومه‌ی وطن و تن» به کارگرداین جواد خاکسار حقانی است. نمایش «اسماعیل» به کارگردانی سینا شفیعی نیز ساعت ۱۸ در تماشاخانه سرو اجرا می‌شود.

نمایش «شاه ماهی» به کارگردانی رضا بهاروند ساعت 19 در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود. همچنین نمایش «ارواح» به کارگردانی آنجلا استوکلین از کشور سوییس ساعات 16 و 19 در کارگاه دکور تالار وحدت به صحنه می رود. این اجرا شامل دو نمایش «جعبه» و «اتاق» است.

نمایش‌هایی که امروز در بخش «به علاوه‌ی فجر» اجرا می‌شوند، عبارتند از: «عباس» به کارگردانی حمزه زارعی ساعت ۱۹ و ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو، «اسپرسو» به کارگردانی علیرضا زراعتی ساعت ۱۹ در تماشاخانه‌ ایران تماشا، «مرگ مولف» به کارگردانی پیروز میرزایی ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان، «ماندات» به کارگردانی پوریا جلال‌وندی ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه‌ی دیوار چهارم، «رپرتاژ اندیشه‌های کال» به کارگردانی علی طاهری ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه‌ی آژمان۱، «آن یگانه می‌کشد» به کارگردانی مرضیه شاطر طوسی ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه‌ی آژمان ۲، «زری سلطان» به کارگردانی فربد همدانی ساعت ۱۷ در تماشاخانه‌ی شانو و «انکار» به کارگردانی پانته‌آ شایسته ساعت ۲۱ در خانه‌ی نمایش دا.

نمایش محیطی «بیا جلوتر» نیز به کارگردانی سجاد باقری ساعت 21 در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می شود.

در بخش نمایش‌های خیابانی نیز نمایش‌های «دست…کاری» به کارگردانی مهدی ضیاییان‌پور، «سانتیمتر» به کارگردانی سید سوران حسینی ، «بل ۲۱۴» به کارگردانی مصطفی کولیوندی به ترتیب در ساعات 16: 16:30 و 17 و نمایش «سرباز» به کارگردانی پژمان شاهوردی ساعت ۱۸ در محوطه‌ مجموعه‌ی تئاتر شهر به نمایش درمی‌آیند.

نمایش‌های «بهار میاد» به کارگردانی محمد برومند و «خردل لای نون» به کارگردانی جلال حسنوند به ترتیب ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۷ در محوطه‌ خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شوند.

دو نمایش «بهار میاد» به کارگردانی محمد برومند و «سانتیمتر» به کارگردانی سید سوران حسینی ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۱ در مترو‌ی میدان ولیعصر اجرا شده اند.

همچنین نمایش «کمیته مشترک» به کارگردانی میلاد جباری مولانا در بخش دیگرگونه های اجرایی ساعت 19:30 در موزه عبرت اجرا می شود.

چیدمان اجرا «اکسیر» با طراحی علی کاظمی در ساعت‌های ۱۶،۱۶:۳۰، ۱۷، ۱۷:۳۰ و ۱۸ در موسسه صبا فرهنگستان هنر اجرا می شود.

در بخش «رادیوتئاتر» هم دو نمایش «وارشی شو» به کارگردانی مجید محمدی و «کسوف» به کارگردانی داریوش شهبازی به ترتیب در ساعت های ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در تالار رودکی اجرا می‌شوند.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/