حکایت زندگی یک غریبه در سرزمین بیگانه/ نقاش دانمارکی به ایران آمد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۶
پیشنهاد آخر هفته

حکایت زندگی یک غریبه در سرزمین بیگانه/ نقاش دانمارکی به ایران آمد

«از چشم غریبه» عنوان نمایشگاهی از آثار کارینا اولفیگه هلم نقاش دانمارکی است که از روز جمعه 18 بهمن ماه در گالری احسان به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرگزاری صبا، نمایشگاهی از آثار کارینا اولفیگه هلم نقاش دانمارکی از روز جمعه ۱۸ بهمن ماه در گالری احسان به نمایش درمی آید. این نمایشگاه با عنوان «از چشم غریبه» نگاه یک نقاش دانمارکی به زندگی در ایران است.

این نقاش در بیانیه نمایشگاه آثارش به این موضوع اشاره کرده و نوشته است:

« من، کارینا اُولقیگه هُلم، نقاشی دانمارکی هستم که در سال ۱۳۸۴ به همراه همسر ایرانی خود برای اقامت دائم به ایران آمدم. سیزده سال در تهران زندگی کردم و اکنون ساکن اصفهان هستم.

نقاشی هایی که در این نمایشگاه ارائه کرده ام، حاصل زندگی و تجربه های من از سال های زندگی درایران است. تجربه هایی از زندگی مردم در یک کلان شهر مدرن. در این نقاشی ها، سعی کرده ام که آرزوها، امیدها، نگرانی ها و دل مشغولی های حاصل از تضادها و تعارضات بین سنت و مدرنیته و نیز تاثیرات مدرنیزاسیون و مدرنیسم بر روی زندگی روزمره را، از چشم انداز یک غریبه، به تصویر بکشانم. زنان در این نقاشی ها، جایگاه ویژه ای دارند. زنانی آرزومندِ زندگی در یک جامعه مدرن و هم زمان درگیر در تعارضاتی در سطح یک اجتماع سنتی که در حال عبور از سنت است.

پاره ای از این نقاشی ها، حکایت زندگی یک غریبه، در سرزمینی بیگانه است؛ اینکه چقدر برای جامعه میزبان مشکل است تا «غریبه» را بفهمد و اینکه چقدر تلاش لازم است تا غریبه، عضوی از جامعه میزبان شود.

بخشی از تابلوهای من کُلاژ هستند. من با فتوشاپ و نقاشی های قدیمی کار می کنم و نیز، عکس هایی که می گیرم تا مجموعه آنها بتواند اثر تازه ای خلق کند. در بعضی از نقاشی هایم، از مکتب های نقاشی اروپایی به صورت سمبلیک استفاده کرده ام.»

آثار این نقاش دانمارکی تا چهارشنبه ۲۳ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ دایر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است