این فیلم در ابتدا سریال بود/ شوخی‌ها در حد عُرف جامعه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳
در نشست «خوب، بد، جلف ارتش سری» مطرح شد:

این فیلم در ابتدا سریال بود/ شوخی‌ها در حد عُرف جامعه است

نشست مطبوعاتی «خوب، بد، جلف ارتش سری» بعد از نمایش این فیلم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، «خوب، بد، جلف ٢ ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر  حضور دارد، در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و بعد از آن نشست مطبوعاتی آن برگزار شد.
علیرضا مجمع در این مراسم به عنوان منتقد حضور داشت و درباره این فیلم گفت: این فیلم پیمان در ادامه مسیر قبلی خود است و تصور من این است که خود فیلم به لحاظ استاندارد کمدی دارد.
وی ادامه داد: فیلم پسند نگاه جشنواره نیست و نقطه نوستالژی که او روی آن دست گذاشته است و به سریال ارتش سری که برای دهه شصت است نیز پرداخته خیلی جذاب است.
پیمان قاسمخانی در ابتدای صحبت های خود گفت: این فیلم دو کارگردان دارد و محسن چگینی کارگردان دوم کار است ولی متاسفانه اسم او در تیتراژ ذکر نشده است.
وی درباره جایگاه فیلم کمدی در جشنواره فجر توضیح داد: حقیتا کمدی هیچ جایگاهی ندارد. توقع ما هم این بود که جشنواره مثل ویترین برای ما عمل کند و خوشحال هستیم که در بخش مسابقه حضور داریم.
قاسمخانی درباره رها شدن قصه در پایان توضیح داد: این اتفاق شاید تو ذوق تماشاگر بخورد اما در دنیا مرسوم است و خیلی چیز عجیبی نیست و نمونه های خارجی هم برای آن وجود دارد.
در ادامه این نشست سام درخشانی درباره ایفای نقش خود گفت: قضیه سینما متفاوت است و وقتی قضیه مارکت پیش می آید نقش ها متفاوت است. به هرحال این نکته هم وجود دارد که در نقش های کمدی هم جا افتاده ام، اما تلاش می کنم بین کمدی و درام هم تعادل ایجاد کنم.
ریحانه پارسا نیز مطرح کرد: وقتی کسی با اولین کارش مسیر چند کار را پیش می برد شاید دیگر تلاش نکند ولی من به شخصه به آن ها تکیه نمی کنم و دست از تلاش بر نمیدارم.
حامد کمیلی نیز درباره ایفای نقش کمدی گفت: قبلا فیلم کمدی را تجربه کرده ام و مدت ها بود که در ژانرهای دیگر چرخ می زدم و وقتی با این فیلمنامه خوب مواجه شدم دوست داشتم که آن را تجربه کنم.
این کارگردان درباره حضور علی اوجی در فیلم گفت: بازی او تماما چیزی بود که از او می خواستم و این نوید را هم میدهم که در قسمت سوم هم نقش مهم تری دارد.
قاسمخانی بیان کرد: نه داستان سیاسی داریم و نه امنیتی و اصلا این حرف ها به سر و شکل من نمی خورد. اوضاع و شرایط موجود این فضای کمدی ما را می طلبید.
وی توضیح داد: به خاطر گیشه چیزی نمی نویسم. خیلی از سکانس های پژمان جمشیدی را حذف کردم چون جنس کمدی برای من مهم بود. این را هم بگویم که قرار بود اول سریال آن را بسازیم و خیلی پر هزینه از آب در می آمد به همین دلیل آن را بعد از نوشتن یازده قسمت رها کردیم.
همچنین او درباره نقش ستاره پسیانی نیز توضیح داد: نقش ستاره پسیانی را در تدوین و زحمت دوستان ممیز آش و لاش شد. در نهایت فیلم ما ١٨٠ دقیقه شد و با تلاش میثم مولایی به ١١۵دقیقه تبدیل شد.
قاسمخانی در پایان درباره شوخی های فیلم نیز گفت: شوخی های جنسی صد درجه بدتر را در خود جامعه می بینیم و در حد عرف جامعه آن را انجام دادیم.
گوهر خیراندیش که به خاطر جشن دخترش به خارج از کشور رفته بود نیز به صورت تلفنی در جلسه حضور پیدا کرد.
محمد زکی زاده
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است