«روز بلوا» سفارشی نیست/ سر دادن شعار مرگ بر آمریکا توسط داریوش ارجمند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۰
در نشست خبری فیلم مطرح شد؛

«روز بلوا» سفارشی نیست/ سر دادن شعار مرگ بر آمریکا توسط داریوش ارجمند

کارگردان فیلم سینمایی «روز بلوا» معتقد است این فیلم در ستایش اخلاق‌مداری است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا نشست خبری فیلم سینمایی «روز بلوا» یکی از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای مراسم سحر عصر آزاد منتقد سینما گفت: یکی از موارد مورد اهمیت در فیلم «روز بلوا» این است که بهروز شعیبی با محور قرار دادن کاراکتر روحانی به دنبال تناقض آن‌ با جامعه رفته است‌.

بهروز شعیبی کارگردان «روز بلوا» گفت: طرح اولیه گریبان‌گیر ذهن من بود و التهاباتی مانند غفلت که در قصه مشاهده می‌کنید، ایده اولیه ما بود و برای اینکه در یک قاب آن را تعریف کنیم به شخصیت روحانی رسیدیم. در واقع آن طور نبود که فیلمی درباره روحانیت بسازیم.

وی ادامه داد: درست است که سرمایه‌گذار فیلم سازمان اوج است اما به سفارش آنجا نبوده بلکه طرح و پیشنهاد ما به اوج بوده است و هر مساله‌ای که «روز بلوا» به آن می‌پردازد حاصل کار من و آقای کاشانی نویسنده فیلمنامه بوده‌ است.

کارگردان فیلم «روز بلوا» ذکر کرد: نشان دادن کاراکتر روحانی به عنوان یک بخش تاثیرگذار در جامعه همچنان مهم است.

مهران کاشانی نوبسنده این فیلم با اشاره به موضوع قصه گفت: برای نوشتن داستان مردی را متصور شدم که روحانی است و دچار لغزش می‌شود و اینکه آیا این موضوع پرداخته شده سطحی است یا نه را مخاطبان باید بگویند.

شعیبی درباره نام فیلم توضیح داد: «روز بلوا» بیشتر از این که ما را به اتفاقات بیرونی دعوت کند به اتفاقات درونی دعوت می‌کند. فکر می‌کنم روزی که ما عدالت را کنار گذاشتیم باید یک بلوای درونی در ما اتفاق بیفتد.

کارن همایون‌فر در ادامه تشریح کرد: موسیقی متن مدت زیادی دارد که شاید در طول فیلم آن قدر شنیده نشود اما در خود آن حل شده است.

داریوش ارجمند بازیگر فیلم گفت: شهادت سردار سلیمانی را تسلیت می‌گویم و می‌خواهم شعار مرگ بر آمریکا را سر دهم همچنین بابت سانحه هواپیما‌ نیز تسلیت می‌گویم.

وی اضافه کرد: چیزی که من را در برای بازی در فیلم جذب کرد، جسارت و شجاعت شعیبی بود و روز بلوای واقعی را به تصویر کشید نه بلوای الکی که برخی در خیابان انجام می‌دهند.

ارجمند درباره فیلم «روز بلوا» تشریح کرد: تمام فیلم‌های شعیبی مانند «روزبلوا» درخشان است و نمیدانم چرا سوالات پرسیده شده نشان می‌دهد که بر سازمان اوج حساسیت دارید بلکه اوج تنها تهیه‌کننده است.

لیلا زارع بازیگر فیلم درباره نقش خود عنوان کرد: از ابتدای بازیگری‌ام برای هر نقشی که تصمیم به ایفا داشتم تحقیق کردم و برای «روز بلوا» نیز با کسانی که می‌شناختم و سبک زندگی‌اشان به این نقش نزدیک بود گفتگو کردم در واقع معتقدم مشاهده کردن بهترین ابزار برای بازیگر است.

شعیبی در پایان تصریح کرد: «روز بلوا» درباره اخلاق است و در کشوری که سابقه یکتاپرستی داریم همه افراد چه کسانی که ظاهر مذهبی دارند و یا ندارند باید در کنار یکدیگر هم‌زیستی داشته باشیم. خیلی از کسانی که ظاهر مذهبی ندارند اخلاق دارند و بسیار افرادی هستند که مذهبی شدند تا اخلاق مدارتر باشند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است