«آبادان یازده ۶۰» با موضوع جذاب اما اشکال در پرداخت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۱

«آبادان یازده ۶۰» با موضوع جذاب اما اشکال در پرداخت

فیلم «آبادان یازده 60» ساخته مهرداد خوشبخت به موضوعی مغفول پرداخته اما از پس آن برنیامده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، «آبادان یازده ۶۰» فیلمی به کارگردانی مهرداد خوشبخت است که امسال و در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد و به موضوعی مغفول مانده پرداخته است.

فیلم به حمله عراق به خاک کشورمان و مناطق جنوبی کشور می پردازد و نقش رادیو ملی نفت را به عنوان یک رسانه مهم نشان می دهد. در واقع این فیلم علاوه بر پرداختن به اهمیت رسانه در زمینه سازی اتفاقات بزرگ در زیر متن خود نوعی دیگر از دفاع و مقاومت و همدلی در این برهه از زمان را نشان می دهد.

مهرداد خوشبخت هرچند که با کمک سازمان سینمایی اوج به سراغ موضوعی جذاب و پرداخته نشده رفته است اما نتوانسته تمام و کمال از پس این موضوع برآید.

بازیِ بازیگران این فیلم برخلاف آنچه که خوشبخت در نشست این فیلم مطرح کرد، یک دست نیست و در سکانس های زیادی این چندگانگی به چشم می آید.همچنین این فیلم برای اکران عمومی خود نیاز به یک تدوین مجدد داشته باشد و نکته دیگر اینکه شاید خیلی مخاطب را هم اذیت کند شعارزدگی بیش از اندازه در دیالوگ هاست.

اما آن چیزی که درباره این فیلم نمی توان نادیده گرفت این است که آنقدر سانسور بر سر ما ریخته اند که با حضور اندکِ قطعه هایی از استاد محمدرضا شجریان و ویگن به ذوق می آییم البته که قطعا حضور و وجودشان غنیمتی بزرگ است.

در پایان، خوشبخت به نکته مهمی در نشست مطبوعاتی این فیلم اشاره کرد و آن این بود که دیگر زمان توپ و تفنگ گذشته است و قرار نیست در تمام فیلم ها برای نشان دادن جنگ از تانک و توپ استفاده کرد، می توان از زاویه دیگری هم به اتفاق نگاه کرد و به آن پرداخت اما قطعا با قوت و قدرت بیشتری از «آبادان یازده ۶۰»؛ فیلمی که از پس موضوع جذاب خود برنیامده است.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است