حمله مرگبار آتش‌آفروز ژاپنی به استودیوی انیمیشن‌سازی

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، ایجاد آتش‌سوزی عمدی در یک استودیوی انیمیشن‌سازی در ژاپن به مرگ چندین نفر و مجروحیت بیش از 30 تن منجر شد. این حمله صبح روز چهارشنبه صبح 17 جولای در کیوتو انجام شده است.

بر اساس گزارش‌ها، دیروز بعد از ساعت 10 صبح مردی حدودا 40 ساله با پا گذاشتن به ساختمان شماره 1 استودیوی انیمیشن کیوتو، با ریختن گازوئیل به اطراف این محل را آتش ‌کشده است. مظنون که گویا خود مجروح شده، توسط پلیس دستگیر شده است. او اتهام خود را پذیرفته ولی تا کنون از انگیزه این حمله وحشیانه خبری به بیرون درز پیدا نکرده است.

نیروی پلیس همچنین از کشته شدن چندین نفر خبر داده، اما به تعداد دقیق آن اشاره‌ای نکرده است.

تصاویر هوایی از این حادثه، سه طبقه این ساختمان را در دود و آتش نشان می‌داد. در این آتش‌سوزی یک انفجار هم رخ داده است. بعد از این ماجرا بیش از 30 خودروی آتش‌نشانی در محل حاضر شده و به اطفای آتش پرداختند. ده‌ها ماشین امدادی نیز مجروحان این حمله را به بیمارستان‌های اطراف منتقل کردند. گزارش شده است حداقل 10 نفر از این مجروحان در حین انتقال به بیمارستان بیهوش بوده‌اند.

استودیوی انیمیشن‌سازی کیوتو در سال 1981 تاسیس شده است و بیش از 160 کارمند دارد. دفاتر این استودیو در کیوتو و توکیو هستند و یک دفتر فرعی نیز در اوزاکا دارد. این استودیو مسئولیت ساخت فیلم‌ها و مجموعه تلویزیونی زیادی همچون «K-ON!»، « Violet Evergarden» و «صدای ساکت» را داشته است.

اشکان مزیدی