نهادهای مختلف «مغز استخوان» را تکه پاره کردند/ اصغر فرهادی نقشی نداشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۹
در نشست مطبوعاتی مطرح شد:

نهادهای مختلف «مغز استخوان» را تکه پاره کردند/ اصغر فرهادی نقشی نداشت

نشست مطبوعاتی فیلم «مغز استخوان» بعد از نمایش این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در پنجمین روز از سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد و بعد از آن نشست مطبوعاتی این فیلم برگزار شد.

حمیدرضا قربانی کارگردان این فیلم درباره ایده ساخت فیلم گفت: وقتی خواستم فیلم دومم را شروع کنم تصمیم گرفتم با نویسنده ای کار کنم که بتواند قصه ای خلق کند که با ریتم، خصوصیت اخلاقی و منش من همراه باشد. نگاه و فضای فکری علی زرنگار را دوست داشتم و در نهایت به این طرح رسیدیم و چند ماه روی آن کار کردیم.

علی زرنگار نیز درباره این موضوع توضیح داد: تئوری این طرح به لحاظ پزشکی وجود دارد اما بر اساس ما به ازای بیرونی ساخته نشده است. من به عنوان زن ٣٧ ساله نامه ای به یکی از مراجع نوشتم و استفتا انجام دادم ولی هیچ جوابی نگرفتم به همین دلیل مسیر فیلمنامه ما کمی متفاوت شد.

در ادامه این مراسم قربانی درباره تکراری بودن نقش نوید پورفرج و شباهت با فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت: این قصه قابلیت نزدیک بودن نقش را داشت. نوید در این نقش جا افتاده است و خودش نیز دوست داشت که این فضا و کنش مندی را داشته باشد البته سعی کردیم نقاط مشترک را حذف کنیم.

این کارگردان درباره تاثیرپذیری فیلم خود از «طلا» ساخته پرویز شهبازی که قصه ای مشابه دارد، گفت: متاسفانه من اصلا فیلم آقای شهبازی را ندیده ام.

پریناز ایزدیار نیز درباره حق دادن به شخصیت زن قصه توضیح داد: به شخصیت زن خیلی حق می دهم و اگر خودم هم بودم تمام کارهایی که شخصیت بهار انجام داد، انجام می دادم و برای نجات جان فرزند خود را به آب و آتش می زدم.

در بخشی از این نشست زرنگار بیان کرد: پیشترها معتقد بودیم که به جشنواره برویم و فیلم را بدون سانسور ببینیم چون ممکن است در اکران با سانسور مواجه شود ولی واقعا متاسفم که نهادهای مختلف می آیند و فیلم را در جشنواره تکه پاره می کنند که این اتفاق شامل حال ما نیز شده است.

همچنین بهروز شعیبی پیش از اینکه برود تا برای اکران فیلم خود «روز بلوا» آماده شود، درباره اینکه این نقش چه ویژگی هایی داشت که آن را پذیرفت، توضیح داد: دوستی من و حمیدرضا قربانی طولانی است. یکی از نکات مهم برای من امنیت در کنار کارگردان و تیم اوست و این نکته خیلی برای من حایز اهمیت است و دیگر اینکه نقش کاملا متفاوتی بود. در نهایت این نکته را می خواهم بگویم که خانم ایزدیار بازیگر خیلی خوبی است و نوید پورفرج نشانه ای از بازیگر آینده دار است.

پورمحمدی تهیه کننده فیلم درباره کوتاه شدن و تغییر فیلم برای اکران گفت: همه چیز بستگی به جشنواره و نظرات و واکنش ها دارد.

قربانی درباره حضور اصغر فرهادی و مشاوره او به زرنگار گفت: کاملا تکذیب می کنم. شاید خودم مشورتی گرفته باشم اما علی زرنگار به تنهایی این فیلمنامه را نوشته است.

نوید پورفرج درباره نقش خود نیز توضیح داد: چالش خوبی بود و دنبال این نبودم که به دنبال نقش متفاوتی بروم و نقشی بود که افکارش نزدیک به کاراکتر قبلی بود ولی به هیچ عنوان فکر نمی کنم شبیه کار قبلی ام باشد.

زرنگار گفت: راحت می شود کاراکتری خلق کرد که عربده بکشد و غیرتی شود. این سخت است که کاراکتر عقلانی دست به این کار که شخصیت حسین می زند، بزند و خودم شخصا شخصیت حسین را دوست دارم.

ایزدیار درباره تکراری بودن نقش خود نیز گفت: وقتی از یک قصه ای خوشت می آید طبق تمام آن چیزی که وجود دارد پیش می روی. بهتر است بگوییم چرا تنوع ژانر نداریم و نقش های دیگر پیشنهاد نمی شود.

در پایان مرتضی قیدی مدیر فیلمبرداری «مغز استخوان» نیز گفت: جامعه ما بیشتر از همیشه به این مدل فیلم ها نیاز دارد.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000