«سینما ایران» گشایش یافت/ آغاز ساخت نخستین پردیس سینمایی ارومیه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۶

«سینما ایران» گشایش یافت/ آغاز ساخت نخستین پردیس سینمایی ارومیه

همزمان با دهه فجر، «سینما ایران» شهر ارومیه گشایش یافت و کلنگ ساخت نخستین پردیس سینمایی ارومیه در محل «سینما آزادی» این شهر نیز به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری،  همزمان با ایام دهه فجر روز گذشته ۱۵ بهمن با حضور رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، استاندار آذربایجان غربی، شهردار و فرماندار ارومیه، هنرمندان و جمعی دیگر از مسئولان استانی، «سینما ایران» ارومیه افتتاح شد و  کلنگ ساخت نخستین پردیس سینمایی ارومیه نیز در محل «سینما آزادی» این شهر بر زمین زده شد.

در این آیین، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، استاندار آذربایجان غربی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهردار ارومیه هرکدام طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری در بازسازی «سینما ایران ارومیه» بر اهمیت هنر به ویژه سینما، در اشاعه فرهنگ و دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین رشد و توسعه فرهنگی جامعه تاکید کردند.

محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن اشاره به دستاوردهای مهم فرهنگی انقلاب اسلامی بر تبدیل شدن مردم ایران به یک ملت بزرگ و تاثیرگذار به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی گفت: ملت ایران یکی از پرافتخارترین و موثرترین ملت‌های منطقه و جهان است و این مسئله بایستی در به صورت یک برنامه مهم فرهنگی و هنری در قالب تولید آثار سینمایی در سینماها به نمایش گذاشته شود و مردم ایران و جهان ، به خصوص قشر جوان جامعه با گذشته پرافتخار خود آشنا شوند.

مومنی شریف در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح جامع توسعه سینماهای سراسر کشور افزود: ان‌شاالله «پردیس ‌سینما آزادی ارومیه» نیز تا شهریورماه سال آینده با ۸ سالن به بهره‌برداری می‌رسد. هم اکنون نیز حوزه هنری ۱۵ پروژه در دست احداث سینمایی دارد تا در آینده‌ای نزدیک ۴۰ سالن جدید به ناوگان سینمایی خود اضافه کند. همچنین بازسازی سینماهای شهرستان‌های نقده و خوی در آذربایجان غربی بخشی از این طرح‌های فرهنگی هستند که  امیدواریم با همکاری مسئولان استانی به زودی مورد بازسازی قرار گیرند.

محمدمهدی شهریاری، استاندار  آذربایجان غربی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت سینماها به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگی یک شهر، از تلاش‌ها و حضور موثر حوزه هنری انقلاب اسلامی در عرصه حفظ سینماها و بازسازی و توسعه این مکان‌های مهم فرهنگی و هنری تقدیر کرد.

بازسازی «سینما ایران ارومیه» با بیش از ۶۰۰ صندلی از شهریورماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به همت موسسه «بهمن سبز» و سازمان سینمایی حوزه هنری آغاز شد که در این نوسازی بخش‌های مختلف این سینمای ۶۵ ساله از جمله سیستم‌های صوتی، تصویری، صندلی‌ها و فضای داخلی آن مورد مرمت اساسی قرار گرفت و یک سالن ویژه به آن اضافه شد.

همچنین سینما آزادی ارومیه از سینماهای قدیمی این کلانشهر مرزی با بیش از نیم قرن فعالیت است که در طرح توسعه به پردیس ۸ سالنه مجهز با آخرین امکانات روز تصویری، صوتی و رفاهی تبدیل خواهد شد.

اجرای موسیقی محلی، اجرای سرود در مدح سردار شهید قاسم سلیمانی، تجلیل از کارکنان سینما ایران ارومیه، اهدای لوح تقدیر توسط استاندار آذربایجان غربی به رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی و رییس سازمان سینمایی حوزه هنری در کنار امضای تابلو یادبود و اهدا تندیس ویژه بازسازی سینما ایران ارومیه به استاندار آذربایجان غربی، فرماندار و شهردار شهرستان ارومیه از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است