در کارهای طنز اجازه شوخی با هیچ قشری را نداریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۳

در کارهای طنز اجازه شوخی با هیچ قشری را نداریم

سحر زکریا در گفت‌وگو با آی‌فیلم گفت: متأسفانه در کارهای طنز اجازه شوخی با هیچ قشر و شغلی را نداریم و هر شوخی با هر قشری انجام می‌شود با برخوردهایی مواجه می‌شویم.

به گزارش صبا، سحر زکریا به بهانه پخش سریال «پاورچین» از کانال فارسی آی‌فیلم، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این شبکه گفت: سریالی مثل «پاورچین» که بارها و بارها پخش شده، باز هم مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد و بیننده دارد. دلیل آن هم این است که کار خوبی در تلویزیون وجود ندارد، چه کار طنز و چه کار جدی.
سحر زکریا درباره حضورش در کارهای طنز توضیح داد: اولین حضورم در تلویزیون با سریال «درپناه تو» در یک نقش جدی بود و همینطور فیلم سینمایی «مردی از جنس بلور». کارهای جدی دیگری هم داشتم ولی در این سال‌ها دیده نشد. در کارهای طنزی مثل «پاورچین» به دلیل اینکه نود شبی بود و بیننده بیشتری داشت، دیده شدم. در کل نقش‌های سینمایی‌ام طنز نبوده است. نقش‌های طنز من مربوط به کارهایی مثل «پاورچین»، «قهوه تلخ» و «شوخی کردم» است که با آقای مدیری انجام دادم.
این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با بیان اینکه نقش‌های جدی را بیشتر دوست دارد، گفت: اتفاقی که برای من افتاد منجر به این شد که وارد ژانر طنز شوم و متأسفانه شرایط در حرفه ما اینطوره که وقتی کار طنز انجام می‌دهید به سختی می‌توانید کار جدی بگیرید.
وی افزود: فکر می‌کنم این یک قانون غلط است که اینجا در کار بازیگری به‌وجود آمده؛ در صورتی که در تمام دنیا می‌بینید بازیگر کمدی، نقش‌های جدی هم بازی می‌کند.
زکریا که به گفته خودش نقشش در «پاورچین» و «قهوه‌ی تلخ» را بسیار دوست دارد، در پاسخ به این سؤال که چه نقشی را دوست دارید بازی کنید ولی تاکنون بازی نکردید، توضیح داد: جواب این سؤال مربوط به زمانی می‌شود که سن کمتری داشتم. حالا بعد از گذشت این سال‌ها متأسفانه فکرکردن به این مسئله که  بازی در چه نقشی را بیشتر دوست دارم، خیلی برایم اهمیت ندارد. چون با توجه به اتفاقاتی که برایم افتاده تمام شور و اشتیاقم برای بازیگری از بین رفته است.
بازیگر سریال‌های طنز مهران مدیری ادامه داد: مقصودم اتفاقاتی است که به‌دلیل شرایط اقتصادی در تمامی قشرها افتاده و در کار ما هم وجود دارد. تهیه‌کننده‌ها به دلیل بودجه‌ کمی که در اختیار دارند، برای اینکه پروژه با کمترین هزینه بسته شود،  مجبورند سراغ بازیگرانی بروند که نمی‌توان به این اشخاص بازیگر گفت.
وی با اشاره به اینکه اینان در پروژه‌ها بازی می‌کنند و عمر بازیگری کوتاهی هم دارند و بعد از مدتی کنار می‌روند، اغلب یک یا دو سال کار می‌کنند و بعد از آن دیگر نیستند، گفت: خروجی این مسئله سریال‌هایی‌ ست که ساخته می‌شوند ولی دیده نمی‌شوند. همین روند موجب کم‌شدن مخاطبان تلویزیون شده است.
سحر زکریا با بیان اینکه برخی از سازندگان به غلط گمان می‌کنند می‌توانند هر آنچه ساخته‌اند به مخاطب تحمیل کنند، خاطرنشان کرد: عدم حضور من در کارهای تلویزیونی به دلایلی است که گفتم. مثلاً در آخرین کاری که با آقای مدیری انجام دادم، سریال «درحاشیه»، درخصوص موضوع این سریال سخت‌گیری‌هایی شد.
وی افزود: همان‌طور که می‌دانید در همه‌جای دنیا با همه قشرها و مشاغل شوخی می‌شود؛ حتی با سیاست شوخی می‌کنند. ولی متأسفانه ما در کارهای طنز اجازه چنین کاری را نداریم. در مورد هر قشری کار طنز می‌سازیم، حتماً با برخوردهایی مواجه می‌شویم. در این سریال با پزشکان شوخی شده بود که باعث اعتراض این قشر شد. پزشکان می‌گفتند که چرا با ما شوخی می‌کنید و همین مسئله باعث تبدیل‌شدن پروژه ۹۰ قسمتی به پروژه ۲۵ قسمتی شد.
زکریا با اشاره به اینکه در حال حاضر در هیچ پروژه‌ای کار نمی‌کند، گفت: امیدوارم که سال ۹۷ سالی پر از روزی و سلامتی برای همه‌ مخاطبان آی‌فیلم باشد. آرزو می‌کنم که شرایط اقتصادی تمام مردم بهتر شود. در پایان هم امیدوارم که کارهای خوبی ساخته شود و بتوانم به مردم بگویم که  حرفی برای گفتن دارم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است