بیش از ۶۲ درصد مردم مخاطب شبکه های استانی صدا و سیما شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷

بیش از ۶۲ درصد مردم مخاطب شبکه های استانی صدا و سیما شدند

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی اعلام شد در فصل پاییز، ۶۲.۵ درصد از هموطنان، برنامه‌های شبکه‌های استانی محلی را تماشا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های صداوسیما، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی اعلام شد در فصل پاییز، ۶۲.۵ درصد از هموطنان، برنامه‌های شبکه‌های استانی محلی را تماشا کرده‌اند. در میان این شبکه‌ها، شبکه افلاک خرم‌آباد (۷۸.۳ درصد) صدرنشین است و پس از آن، شبکه استانی کردستان (۷۷.۸ درصد) و شبکه استانی اصفهان با (۷۷.۵ درصد) مخاطب دو مرکز برتر دیگر سیمای استان‌ها هستند.

میانگین مدت زمان تماشای برنامه‌های شبکه‌های استانی و محلی سیما در میان بینندگان یک ساعت و ۴۰ دقیقه بوده است.

همچنین ۷۰.۳ درصد از بینندگان شبکه‌های استانی و محلی هم در حد خیلی زیاد و زیاد و ۲۷.۳ درصد در حد کم یا خیلی کم از این برنامه‌ها رضایت داشته‌اند. ۵۷.۱ درصد از مخاطبان هم بیننده اخبار شبکه‌های استانی و محلی سیما بوده‌اند.

شبکه استانی دنا یاسوج با کسب ۷۲.۱ درصد رضایت در میان دیگر مراکز، صدرنشین است و پس از آن، شبکه‌های استانی زنجان (۷۱.۵ درصد) و اصفهان (۷۰.۸ درصد) در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

 استقبال از صدای استان‌ها

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد ۳۰.۵ درصد از مردم در شهرهای مختلف، شنونده برنامه‌های شبکه‌های استانی و محلی صدا بوده‌اند. در این میان، سنندج با ۴۶.۵ درصد، در صدر قرار دارد و گرگان (۴۱.۵ درصد) و یاسوج (۳۷.۷ درصد) دوم و سوم هستند.

مرکز تحقیقات صداوسیما، میانگین زمان گوش دادن به برنامه‌های شبکه‌های استانی و محلی صدا را هم یک ساعت و ۴۴ دقیقه برآورد و اعلام کرده که ۷۸.۵ درصد از شنوندگان، در حد خیلی زیاد یا زیاد از این رادیوها رضایت داشته‌اند.

در فصل پاییز ۱۹.۹ درصد از پاسخگویان شنونده اخبار شبکه‌های استانی و محلی بودند و در این میان هم، سنندج توانست با ۳۱.۵ درصد، به رتبه اول دست پیدا کند. یاسوج با ۲۷.۲ درصد و آبادان با ۲۶.۳ درصد دوم و سوم شدند.

رادیونما نیز در فصل پاییز توانسته ۱۷.۷ درصد از مخاطبان را «بیننده» برنامه‌های خود کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است