سیاستگذاران اجلاس جهانی صدا تشکیل جلسه دادند/ گردآوری جدیدترین دستاوردهای علمی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۶
با حضور معاون صدا؛

سیاستگذاران اجلاس جهانی صدا تشکیل جلسه دادند/ گردآوری جدیدترین دستاوردهای علمی

به گفته حمید شاه‌آبادی، هفتمین اجلاس جهانی صدا با هدف گردآوری جدیدترین دستاوردهای علمی درباره رسانه رادیو در ایران و جهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، جلسه شورای سیاستگذاری هفتمین اجلاس جهانی صدا با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، حسن خجسته معاون اسبق صدا و جمعی از چهره های شاخص علمی در حوزه رسانه برگزار شد.

حمید شاه آبادی معاون صدا ضمن تشکر از اعضای شورای سیاستگذاری هفتمین اجلاس جهانی صدا گفت: هفتمین اجلاس جهانی صدا با هدف گردآوری جدیدترین دستاوردهای علمی درباره رسانه رادیو در ایران و جهان و نیز تبادل نظر با پژوهشگران و صاحب‌نظران و تبادل تجربه برگزار می شود.

وی با اشاره به تعامل و همکاری با دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: این همکاری در راستای برگزاری کاملا علمی و پژوهشی هفتمین اجلاس جهانی صداست  و چگونگی کاربردی شدن مقالات ارسال شده به این اجلاس نیز باید به نحو مطلوبی از طریق دبیرخانه اجلاس صدا بررسی شود. قطعا یکی از مهمترین مساله ها کیفیت و ارتقا تولیدات برنامه های رادیویی است و خروجی این اجلاس نیز باید در اختیار برنامه‌سازان رادیو قرار گیرد.

معاون صدای رسانه ملی ادامه داد: برگزاری جشنواره بین المللی رادیو و اجلاس جهانی صدا از اهمیت به سزایی برخوردار است ولی همزمان باید ارایه تجربیات و دانش ما نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که بدنه، عقبه و تجربه‌ای در صدای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که قابل ارایه در سایر کشورها است.

وی افزود: در راستای برگزاری هر چه بهتر و ارتقای کیفی ، پانزدهمین جشنواره رادیو و هفتمین اجلاس جهانی صدا در دو تاریخ متفاوت برگزار خواهد شد.

دبیر هفتمین اجلاس جهانی صدا درباره هفتمین اجلاس جهانی صدا، اظهار کرد: صدای جمهوری اسلامی ایران با همکاری بخش رادیویی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه(ABU)، دانشگاه صداوسیما و نیز مشارکت محققان دیگر دانشگاه های کشور این اجلاس را به صورت علمی- پژوهشی همزمان با هفته پژوهش در آذرماه سال ۱۳۹۹ برگزار خواهند کرد.

نقش رادیو در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

محمد اخگری دبیر هفتمین اجلاس جهانی صدا در ادامه نشست تصریح کرد: هفتمین اجلاس جهانی صدا، سه محور اصلی محتوایی، برنامه‌سازی و آینده‌پژوهی را مورد مطالعه قرار می‌دهد. در محور محتوا به نقش رسانه رادیو در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌پردازد. در محور برنامه سازی، قالب های نوین برنامه سازی را در پیوند با رسانه‌های نو و در محور آینده پژوهی درباره وضعیت حال و آینده این رسانه گرم و چشم انداز آینده آن به پژوهش می پردازد.

محمد اخگری، حسن خجسته  عضو هیات علمی دانشگاه و معاون اسبق صدا، مریم جلالی از مدیران ارشد و پیشکسوت سازمان صدا و سیما، ویدا همراز عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما، عبدالکریم خیامی از مدیران ارشد و پیشکسوت سازمان صدا و سیما، محمد جعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران، مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن، شاهید مظفری مدیرکل برنامه‌ریزی و اطلاعات رادیو، محمدرضا خطیبیان مدیر کل رادیوهای اروپا و آمریکای برون مرزی، سیدمحمدرضا صالحی مدیر کل طرح و برنامه معاونت صدا، عباس ناصری طاهری رییس امور بین الملل سازمان صدا و سیما، وحید کمالی مدیر کل صدای استان‌های معاونت صدا، رضایی نماینده مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، طهماسبی معاون پژوهشی دانشگاه صدا و سیما، حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا  و غلامرضا باعزت در این جلسه حضور داشتند.

چهارم اردیبهشت ماه  ۱۳۹۹ اعلام فراخوان هفتمین اجلاس جهانی صدا، چهارم اردیبهشت تا چهارم شهریورماه ۹۹ زمان دریافت چکیده مقالات، چهارم شهریور تا چهارم آبان ماه ۹۹ زمان دریافت اصل مقالات و چهارم آبان ماه تا چهارم آذرماه ۹۹ داوری مقالات و بیست و پنجم و بیست و ششم آذر ماه ۹۹ نیز برگزاری اجلاس جهانی صدا، خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است