«دوزیست» با شخصیت های معلق ولی پایانی غافلگیرکننده | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵
نقد آثار سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر؛

«دوزیست» با شخصیت های معلق ولی پایانی غافلگیرکننده

به اعتقاد جعفر گودرزی منتقد، «دوزیست» ساخته برزو نیک نژاد شخصیت پردازی خوبی ندارد ولی پایان بندی آن نقطه قوت فیلم است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، جعفر گودرزی نویسنده و منتقد، از اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و دبیر سه دوره جشن منتقدان در یادداشتی به فیلم «دوزیست» جدیدترین فیلم برزو نیک نژاد که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز حضور دارد پرداخته است.

متن یادداشت وی بدین شرح است: «دو زیست می‌توانست و پتانسیل آن را داشت که به فیلمی قابل قبول و جذاب و سرگرم کننده تبدیل شود اما در حال حاضر راه به جایی نمی برد و تلف شده است.

«دوزیست» قصد دارد از دروغ و نارفیقی حرف بزند، اینکه هر کس خودش و منافعش را می بیند و در این مسیر قربانی اصلی اخلاق و رفاقت و انسانیت است.

شخصیت‌های فیلم دوزیست هستند که جهت بقا و ماندن به هر قیمتی، همرنگ محیط و شرایط می شوند ولی فیلم چون قصه ندارد و آدم هایش معلق و پادرهوایند در یک بلاتکیفی دست و پا می زند. کارکرد کاراکترها در قصه مشخص نیست و مخاطب را با خود همراه نمی کند و چون فضا و قصه ای جذاب برای کاراکترها و شناسنامه ای برای بازیگران وجود ندارد، هدر می روند و عرصه برای بروز هنرشان فراهم نمی شود. از حقیقی گرفته تا بقیه تلاش میکنند اما راه به جایی نمی برند، اما فیلم یک سعید پورصمیمی خوب داردمثل همیشه سرحال و با انگیزه که در کوتاه ترین نقش ها هم عرض اندام می کند.

فیلم اما پایانی غافلگیرکننده دارد و رندی و نارفیقی را در اوج به تصویر می کشد.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است