از ساخت «سرگذشت» پشیمان نیستم/ کم اقبالی سریال‌‌های اپیزودیک | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸
بهروز مفید در گفتگو با صبا:

از ساخت «سرگذشت» پشیمان نیستم/ کم اقبالی سریال‌‌های اپیزودیک

تهیه‌کننده سریال «سرگذشت» معتقد است ساخت سریال‌های اپیزودیک اگر چه با کم اقبالی مواجه می شوند اما برای پرداختن به موضوعات اجتماعی بسیار مناسب است.

بهروز مفید تهیه‌کننده سریال «محکومین» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره ساخت و پخش سری دوم این سریال با نام «سرگذشت» گفت: پس از آن که «محکومین» پخش شد و ما تاثیر آن را بر مخاطب دیدیم تصمیم به ساخت فصل دوم برای آن گرفتیم ضمن این که از مدیران شبکه یک نیز این پیشنهاد مطرح شده بود‌.

وی افزود: در ابتدا قرار بود «سرگذشت» در ۴۰ قسمت ساخته شود اما به دلیل اینکه سریال اپیزودیک است و همین موضوع کار را دشوار می‌کرد آن را در ۳۵ قسمت تولید کردیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: ۱۴ قسمت از «سرگذشت» به دلیل ملاحظات کنداکتور شبکه، قبل از دهه فجر پخش شد و ادامه آن به بهار سال آینده موکول شده است.

مفید با اشاره به این بی نظمی در پخش سریال توضیح داد: من و کارگران حس خوبی به این پخش نامنظم نداریم به هرحال می‌دانیم که مخاطب تا بخواهد با سریالی ارتباط برقرار کند زمان می‌برد. این بی نظمی لطمه به سریال وارد کرده است و اگر سریال در ۳۵ قسمت مداوم پخش‌ می‌شد جلوه بهتری هم در نظر مخاطبان داشت.

وی درباره تغییر نام «محکومین ۲» به «سرگذشت» ذکر کرد: در سری اول سریال «محکومین» به مجازات جایگزین حبس پرداختیم اما در سری دوم احساس کردیم باید به دغدغه خانواده نیز بپردازیم در نتیجه در فصل دوم به تلفیقی از این موضوعات اشاره کردیم و نام «محکومین ۲» را به «سرگذشت» تغییر دادیم.

تهیه‌کننده سریال «هشت و نیم دقیقه» در پاسخ به این سوال که آیا مخاطبان تلویزیون به همان اندازه که با سریال‌های داستانی همراه می‌شوند با سریال‌های مانند «سرگذشت» که به صورت اپیزودیک پخش می‌شوند نیز می‌توانند ارتباط برقرار کنند، تشریح کرد: به عقیده ‌من آن طور که باید مخاطبان همراه سریال‌های اپیزودیک نیستند و به همین دلیل بسیاری از تهیه‌کنندگان به سراغ ساخت سریال‌هایی از این دست نمی‌روند.

وی اضافه کرد: ما با علم به این که ممکن است مخاطب عمومی سریال کم باشد آن را ساختیم زیرا نیاز است که در تلویزیون به مسائل اجتماعی عمیق‌تر بپردازیم و فضای اپیزودیک ظرفیت بسیاری را فراهم می‌کند تا به موضوعات اجتماعی پرداخته شود در واقع همه چیز فقط جذب مخاطب نیست و من از ساختن این سریال پشیمان نیستم.

این تهیه‌کننده در پایان عنوان کرد: حس عمومی من نسبت به بازخوردها خوب بوده است و سریال حرفش را توانسته به مخاطب بزند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500