عادت ندارم دو کنسرت را با یک فرم اجرا کنم/ جزییات کنسرت «نگاه آبی ماه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸
پری ملکی در گفتگو با صبا:

عادت ندارم دو کنسرت را با یک فرم اجرا کنم/ جزییات کنسرت «نگاه آبی ماه»

پری ملکی می گوید هر کنسرتی براساس یک موضوع برگزار می شود و کنسرت بهمن ماه گروه «خنیا» نیز موضوع و ساختار خاص خود را دارد.

پری ملکی خواننده و سرپرست گروه موسیقی «خنیا» که قرارست به زودی کنسرتی را روی صحنه ببرند در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: کنسرت گروه موسیقی «خنیا» با عنوان «نگاه آبی ماه» ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه سال جاری ساعت ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود که این کنسرت شامل دو بخش می شود و قرار است قطعات جدید برای مخاطبان اجرا شود.

ملکی افزود: هر کنسرتی براساس یک موضوع برگزار می شود و این کنسرت خیلی با برنامه‌های قبل متفاوت است زیرا من عادت ندارم دو برنامه با یک فرم اجرا کنم.

این خواننده درباره بخش های مخالف این کنسرت بیان کرد: بخش اول این کنسرت تصانیفی روی اشعار مولوی و بخش دوم تصنیف‌هایی روی اشعار شاعران زن ایرانی است که آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات توسط جلال امیرپورسعید انجام شده است.

سرپرست گروه «خنیا» درباره سازهایی که در این کنسرت استفاده می شود، اعلام کرد: در این کنسرت از سازهای تار، سنتور، نی، کمانچه، عود، تنبک، دف، دوایر کوکی و… استفاده می شود.

این خواننده همچنین خاطرنشان کرد: در این کنسرت در بخش اول تصانیف راز عاشقان، آواز عشق، پند عاشقان، عاشق مبتلا و …در دستگاه اصفهان و شوشتری و در بخش دوم تصنیف میان تاریکی، آواز صدری، تصنیف قدیمی شور و شیدایی، تصنیف راز مانا، قطعه سازی سروش و تصنیف پنجره در دستگاه نوا و افشاری برای مخاطبان اجرا می شود.

ملکی در پایان درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این کنسرت بامداد ملکی، حسین قاسم‎زاده، مرتضی فتحی، مهربد یوسفی، احسان جعفری، امین دادوری، عرفان پورنقیبی، نوشین صداقت‎زاده، فروزنده امینی و… از اعضا و نوازندگان گروه هستند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است