آدم‌های دوزیست مرا مجبور به ساخت «دوزیست» کردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۴
برزو نیک نژاد در نشست مطبوعاتی «دوزیست»:

آدم‌های دوزیست مرا مجبور به ساخت «دوزیست» کردند

نشست مطبوعاتی «دوزیست» بعد از نمایش این فیلم در پردیس ملت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «دوزیست» بعد از نمایش این فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
برزو نیک نژاد کارگردان این فیلم گفت: دوزیست به سراغ من آمد. حرف های نزده ای که تلنبار شده و یک جایی تمام می شود و جبر زندگی آدم ها را مجبور به دوزیست بودن می کند و آدم های دوزیست من را مجبور به ساخت این فیلم کردند.
حمیدرضا مدقق به عنوان منتقد در این برنامه حضور داشت و درباره این فیلم گفت: برای دومین بار فیلم را می دیدم و وقتی به پایان فیلم رسید دیدم که اطرافیان در سالن از پایان آن غافل گیر شدند.
این فیلم روایتی است با پایان غافل گیر کننده و شاید مخاطب عام از آن شگفت زده شود. روایتی است که تماشاگر خود را فریب نمی دهد. فیلم مراقبت و زیرنظر گرفتن است دقیقا چیزی که در تک تک کاراکتر های فیلم می بینیم که در عین حال همدیگر را دوست می دانند. در حقیقت «دوزیست» روایت بی صداقتی است.
پژمان جمشیدی درباره نقش خود و تنوع آن نسبت به نقش های دیگر توضیح داد: پیشنهاداتی که به من می شود بیشتر کمدی است اما علاقه دارم ژانرهای دیگر را هم تجربه کنم و این را در این فیلم تجربه کردم.
وی درباره تاثیر تئاتر در بازیگری تصویری بیان کرد: قطعا کمک کرده است. تا به امروز سیزده تئاتر کار کردم که سخت ترین آن فرانکنشتاین بود  و از من بازیگر و آدم دیگری ساخت.
نیک نژاد درباره حضور سعید پورصمیمی هم بیان کرد: آقای پورصمیمی انتخاب اول ما بودند. شانس داشتیم و فیلمنامه ما را دوست داشتند و در این فیلم حضور یافتند.
سعید خانی درباره اکران این فیلم اظهار کرد: مسعود فراستی امروز نمی آید؟ در روزهای گذشته با یک حرارتی آمد که گفتم شاید امروز هم بیاید.
وی ادامه داد: تلاش بود که بتوانم فیلم را در پاییز اکران کنیم اما تصمیم گرفتیم ابتدا فیلم را به جشنواره بفرستیم و بعد به اکران آن بپردازیم.
هادی حجازی فر نیز درباره تنوع نقش های خود گفت: این از شانس خوب من است که پیشنهادهای مختلفی می گیرم. این کار تجربه سخت و البته دوست داشتنی بود. در بازیگری قدرت ریسک بالایی دارم و دارم تجربه می کنم.
ستاره پسیانی نیز درباره نقش خود و چالش های آن اظهار کرد: بزرگترین چالش غیر از خود نقش این بود که آقای نیک نژاد و خانی به من اعتماد کردند و نقش اصلی پیشنهاد دادند. تئاتر حتما هم کمک کرده است.
نیک نژاد درباره انتخاب الهام اخوان در این فیلم توضیح داد: این حق را به خودم می دهم که کارهای خودم را با خودم مقایسه کنم. برای آن نقش قطعا چهره جدید می خواستم و با خانم اخوان دو سال در پشت دوربین همکار بودیم و دانش آموخته این رشته بودند و نمایشی هم از ایشان دیدم و خانم اخوان را برای این نقش انتخاب کردم و به نظر خودم بهترین انتخاب را داشتم.
الهام اخوان نیز گفت: چیزی که خیلی ها آرزوی آن را دارند نصیب من شد. در واقع تمام گروه همراه بودند. این کار اولین حضور من در سینما بود و امیدوارم از پس نقش هم برآمده باشم.
این کارگردان سینما و تلویزیون درباره دلیل زیاد بودن خرده روایت ها توضیح داد: من آدم های قصه را تعریف کردم و ما نوع روایتمان این گونه بود که نشان دادیم که آدم ها را با خود کاراکترهای قصه بشناسیم و فکر می کنم زیاده گویی نکرده ام.
وی در ادامه درباره تحول شخصیت ها گفت: سیری را برای این تحول کاراکترها گذاشتم اما اطراف خودمان هم می بینیم که با توجه به شرایطی ناچار به فکر تغییر آنی می افتد.
مهدی سعدی درباره تدوین این فیلم توضیح داد: در ابتدای فیلم تا جایی که اولین دیالوگ را می شنویم کات های تند خورده است و تصویر دارد به خودی خود کار می کند.
سعید خانی در پایان درباره تولید این فیلم گفت: بعد از فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» که همچنان اکران نشده است، پشت دستم را داغ کردم که فیلم اجتماعی نسازم، اما بعد از اینکه فیلم «لونه زنبور» فروش خوبی داشت احساس کردم که من و برزو این توانایی را داریم که یک فیلم اجتماعی خوب بسازیم.
محمد زکی زاده
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000