ماجرای عینک آفتابی زدن مهران مدیری/ من هم در جنگ جنگیده‌ام

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، مهران مدیری در نشست خبری فیلم «درخت گردو» که روز سه شنبه 15 بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد، درباره عینکی که در نشست به چشم زده بود توضیح داد: من دو شب است نخوابیدم و زمانی که فیلم را دیدم گریه کردم برای همین چشمانم حالت خوبی ندارد و از عینک استفاده کردم.

وی درباره ایفای نقش در این فیلم سینمایی و دلایل پذیرش آن بیان کرد: لازم است دو نکته را بیان کنم؛ یکی آرزوی صبر دارم برای خانواده های سانحه هواپیمایی اوکراین و یکی دیگر آنکه جای پیمان در جمع ما خالی است و فکر می کنم او برای اختتامیه برسد.

مدیری افزود: از دلایل من برای پذیرش نقش این بود که در زمان جنگ من نیز جنگیدم و در این اتفاق حضور داشتم. در سال 66 ما بانه بودیم و وقتی سردشت را زدند به آن منطقه اعزام شدیم و از نزدیک این اتفاقات را دیده ام.

بازیگر فیلم «درخت گردو» درباره دلیل دیگر حضورش در این فیلم بیان کرد: همچنین دوستی من با مصطفی احمدی، محمدحسین مهدویان، پیمان معادی و علاقه به فیلمنامه از دیگر دلایل پذیرش این نقش بود. بازی در این فیلم خاطراتی را برای من زنده کرد و دوست داشتم در این فیلم باشم.

وی ادامه داد: من عاشق مردم کرد هستم و در زمان جنگ در منطقه کردستان بودم و سال ها با آن ها زندگی کردم و دوستان زیادی از آن منطقه دارم. آنها با وجود تمام محرومیت ها افرادی بسیار دوست داشتنی، مهربان و آدم حسابی هستند و دوست داشتم ادای دینی داشته باشم به این مردم.

بازیگر «درخت گردو» در پایان درباره سختی های کار به شوخی گفت: برای کار صبح زود بیدار می شدیم که از نظر من فاجعه بود مثلا ساعت 11 صبح بیدار می شدم که به نظر من هنوز صبح است. همیشه هم حرف این بود که باید برویم بانه. برای سفر به بانه سوار هواپیمایی شدیم که فکر نمی کردیم برسیم سنندج چراکه 200 صندلی داشت و یک فرمون همچنین باید با ماشین مسیری را می رفتیم که بسیار خطرناک بود.

انتهای پیام/