پخش نمایش رادیویی «فرار از آسایشگاه» با نگاهی متفاوت به سالمندان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹

پخش نمایش رادیویی «فرار از آسایشگاه» با نگاهی متفاوت به سالمندان

نمایش طنز رادیویی «فرار از آسایشگاه» که این روزها از رادیو نمایش پخش می‌شود نگاهی متفاوت به زندگی سالمندان دارد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ،نمایش طنز رادیویی «فرار از آسایشگاه» که این روزها از رادیو نمایش پخش می‌شود نگاهی متفاوت به زندگی سالمندان دارد.

سمیرا شکوهی نویسنده این سریال رادیویی در این باره گفت: سعی کرده‌ام در این نمایش نگاهی داشته باشم به افرادی که با سن بالا در کنارمان زندگی می‌کنند و اینکه بعضی اوقات خودمان باعث می‌شویم آن‌ها ناتوان شوند.

وی ادامه داد: نمایش «فرار از آسایشگاه» به این موضوع هم اشاره می‌کند که دلیلی ندارد مجردها با بالا رفتن سن به ازدواج فکر نکنند چرا که انسان‌ها هر چه که سن شان بالاتر می‌رود نیازشان برای داشتن همدم بیشتر است. ما ایرانی‌ها وقتی به سن ۵۰ سال می‌رسیم، می‌گوییم که پیر شده‌ایم در حالی که اینطور نیست و تا وقتی زنده هستیم باید خوب زندگی کنیم و شاد باشیم.

این نویسنده درباره موضوع این نمایش توضیح داد: نمایش «فرار از آسایشگاه» ادامه سریال طنز «عمارت اعیانی» و درباره دو خواهر ۸۰ و ۸۲ ساله است که در عمارتی پر رمز و راز در زمان قاجاریه زندگی می‌کنند که در ادامه این دو خواهر آن عمارت را که هم ارث آن‌ها است هم ارث برادرزاده‌هایشان ولی سند به نام این خواهر‌ها است در رهن بانک می‌گذارند و پول کلانی می‌گیرند و تصمیم دارند که دور دنیا را بگردند و به مکان‌هایی که دوست داشتند سفر کنند پس آن‌ها از خانه فرار می‌کنند و برای اینکه برادرزاده‌شان متوجه نشود چه کرده‌اند در یک آسایشگاه ساکن می‌شوند و ماجرا به ازدواج و عاشق شدن یکی از این خواهرها ختم می‌شود.

شکوهی در پایان درباره ادامه نوشتن این نمایش بیان کرد: به احتمال زیاد نوشتن این نمایش ادامه خواهد داشت و شخصیت‌های اصلی آن ثابت می‌مانند اما هر بار ماجرایی جدید را از سر می‌گذرانند.

«فرار از آسایشگاه» با هنرمندی فریبا متخصص، نوشین حسن زاده، مرضیه صدرایی، ماندانا محسنی، شمسی صادقی، رضا عمرانی، ایوب آقاخانی، بهادر ابراهیمی، محمد آقا محمدی و امیر عباس توفیقی به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این نمایش رادیویی به نویسندگی سمیرا شکوهی، کارگردانی بهرام ابراهیمی، تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا، افکتوری نازنین حسن پور، گویندگی بهناز بستان دوست و صدابرداری محمدرضا محتشمی چهارشنبه ساعت ۱۱:۱۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000